Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021

Ἡ δύναμη τῆς Ἁγίας Γραφῆς

 

Συνέντευξη τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀντωνίου Μπλούμ, ποὺ περιέχεται στὸ βιβλίο του  Μάθε νὰ προσεύχεσαι (Ἀθῆναι: Ἔλαφος, χ.χ.), σσ. 14-15.

 

Μι μέρα τς Μεγάλης Σαρακοστς - μουνα τότε μέλος μις Ρωσικς ργανώσεως νέων στ Παρίσι - νας π τος πευθύνους ρθε κοντά μου κα μο επε: «Καλέσαμε κάποιον ερέα ν σς μιλήση, λα κα σύ». γὼ πάντησα μ φανερ ποδοκιμασία ὅτι δν θ πήγαινα. Δν χρειαζόμουνα τν κκλησία. Δν πίστευα στ Θεό. Δν θελα ν χάσω τὸν καιρό μου μ κάτι τέτοια. πεύθυνος χειρίσθηκε ξυπνα τν πόθεσι - μο ξήγησε ὅτι ὅλοι ὅσοι νῆκαν στν ὁμάδα μου εχαν ντιδράσει κριβῶς μ τὸν διο τρόπο κα θ ταν ντροπ ν μν πάη κανείς, γιατὶ ὁ ερεὺς εχε λθει κα θ ταν πολ σχημο, άν, οτε νας, δν παρακολουθοσε τν ὁμιλία του. «Μ τὸν προσέχης», επε ὁ πεύθυνος, «δν μ νδιαφέρει, μόνον λα γι μι τυπικ παρουσία». Μέχρις ατοῦ το σημείου μουνα πρόθυμος ν φαν νομοταγς στν νεανικ ργάνωσί μας. τσι παρέμεινα μέχρι τέλους τς διαλέξεως. Δν εχα σκοπὸ ν προσέξω. Τ ατιά μου ὅμως πιαναν μερικς φράσεις κα γανακτοῦσα περισσότερο. Χριστς κα ὁ Χριστιανισμς παρουσιάσθηκαν μ τέτοιο τρόπο πο μο ταν βαθύτατα ποκρουστικά. ταν τελείωσε διάλεξι τρεξα στὸ σπίτι μ σκοπὸ ν λέγξω, ὰν ταν λήθεια ατὰ πο επε ὁ ὁμιλητής. Ρώτησα τν μητέρα μου ν εχε Εαγγέλιο, γιατὶ θελα ν διαπιστώσω ὰν τὸ Εαγγέλιο θ ποστήριζε τν τερατώδη ντύπωσι πο πεκόμισα πὸ τν ὁμιλία. Δν προσδοκοσα τίποτε καλ πὸ τν νάγνωσί μου κα τσι μέτρησα τ κεφάλαια τν τεσσάρων Εαγγελίων, στε ν εμαι σίγουρος ὅτι διαβάζω τὸ συντομώτερο, γι ν μν χάσω δικα τὸν χρόνο μου. ρχισα, λοιπόν, ν διαβάζω τὸ κατ Μᾶρκον Εὐαγγέλιον.

ν διάβαζα τν ρχὴ το κατ Μᾶρκον Εαγγελίου, πρν φτάσω στὸ τρίτο κεφάλαιο, ξαφνικά, συνειδητοποίησα τι στν λλη πλευρ το γραφείου μου πρχε κάποιος. Κα βεβαιότης, ὅτι ταν ὁ Χριστς πο στεκόταν κεῖ, ταν τόσο ντονη στε ποτέ, ως τώρα, δν μ χει γκαταλείψει. Ατ πῆρξε πραγματικ ποφασιστική μου καμπή. Διότι, φοῦ ὁ Χριστς ταν ζωντανς κα γὼ εχα ζήσει τν παρουσία Του, μποροσα ν π μ βεβαιότητα ὅτι ατ πο τ Εαγγέλιο λεγε γι τν σταύρωσι το Προφήτου τς Γαλιλαίας ταν λήθεια, κα κατόνταρχος εχε δίκηο ὅταν επε: «ληθς Υἱὸς Θεοῦ στι». Μέσα στ φς τς ναστάσεως μποροῦσα ν διαβάσω μ βεβαιότητα τν στορία το Εαγγελίου, γνωρίζοντας ὅτι τ κάθε τι κρυβε μέσα του λήθεια, κριβῶς διότι τ πίστευτο γεγονς τς ναστάσεως ταν γι μένα πι βέβαιο πὸ κάθε λλο στορικ γεγονός. Τν στορία μουνα ποχρεωμένος ν τν πιστέψω, τν Ἀνάστασι τν γνώριζα σν γεγονός. Καθς βλέπετε, δν νακάλυψα τὸ Εαγγέλιο ρχίζοντας μ τ πρτο μήνυμα το Εαγγελισμο κα δν ξετυλίχτηκε μπροστά μου σν μι στορία, τν ὁποία κανες μπορε ν πιστέψη ὄχι. ρχισε μ να γεγονς πο παραμέριζε ὅλα τ προβλήματα πιστίας κριβῶς διότι ταν μι μεση κα προσωπικ μπειρία.