Ἰωάννου Κ. Ἀγγελοπούλου
ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
Ἀκτῖνες (2024), σσ. 213-216
Μὲ Νόμο (4285/2014) τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους διώκεται ποινικῶς ὁ χρησιμοποιῶν ρατσιστικὸ λόγο. Μὲ βάσι αὐτὸν τὸν Νόμο ἔχουν γίνει διώξεις κάποιων ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι ἁπλῶς εἶπαν ἢ ἔγραψαν τὴν ἄποψί τους, κυρίως ἐπὶ τοῦ θέματος τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Τελευταῖο παράδειγμα εἶναι ἡ σύλληψις νεαροῦ οἰκογενειάρχου, ὁ ὁποῖος σὲ ραδιοφωνικὸ σταθμὸ προέτρεπε τοὺς ἀκροατὲς νὰ συμμετάσχουν στὴν ἐκδήλωσι γιὰ τὴν ἑλληνικὴ οἰκογένεια ποὺ θὰ ἐπραγμοποιεῖτο μία ἑβδομάδα μετὰ τὶς διεθνεῖς ἐκδηλώσεις στὴν Θεσσαλονίκη γιὰ τὴν ὑπερηφάνεια τῶν ὁμοφυλοφίλων (gay pride). Δυστυχῶς δὲν εὑρέθη οὔτε ἕνας Ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας μας νὰ διαμαρτυρηθῆ καὶ νὰ συμπαρασταθῆ στὸν διωκόμενο οἰκογενειάρχη. Μόνον ἕνας ἀρχηγὸς μικροῦ πολιτικοῦ κόμματος τῆς Βουλῆς ἐπεσκέφθη τὸν συλληφθέντα πρὶν ἀπὸ τὴν δίκη του.
Στὴν Ἀθήνα ἡ προγραμματισμένη ἐκδήλωσις γιὰ τὴν ἑλληνικὴ οἰκογένεια ἀπηγορεύθη ἀπὸ τὴν τοπικὴ Ἀστυνομικὴ Διεύθυνσι ἕνεκα «ἀντισυγκεντρώσεως»! Περιορίζεται δηλαδὴ τὸ συνταγματικῶς προβλεπόμενο δικαίωμα τοῦ εἰρηνικῶς συνέρχεσθαι, ἐπειδὴ κάποιοι δὲν συμφωνοῦν μὲ τὴν συγκέντρωσι αὐτὴ καὶ ἐξαγγέλλουν «ἀντισυγκέντρωσι». Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο ἀπαγορεύεται στὴν μία ἄποψι νὰ ἐκφράζεται δημοσίως καὶ εἰρηνικῶς. Καὶ αὐτὸ δὲν θεωρεῖται «ρατσιστικό» καὶ ἀντιδημοκρατικό.
Στὸν ἠλεκτρονικὸ Τύπο πρὸ μηνῶν ἀπεκαλύφθη ὅτι σὲ ἐκδήλωσι τοῦ Φεστιβὰλ Ντοκυμανταὶρ τὸ ὁποῖο διεξήχθη στὴν Θεσσαλονίκη, μέλη τῆς ΛΟΑΤΚΙ κοινότητος ἀνήρτησαν πανὼ μὲ τὴν φρᾶσι: «Destroy Greece» (Καταστρέψτε τὴν Ἑλλάδα). Στὶς ὁμιλίες καὶ παρουσιάσεις αὐτοῦ τοῦ δρωμένου ἐδόθη αὐτὴ ἡ προτροπὴ στοὺς θεατές, ἐπειδὴ ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία δὲν εἶναι ἀνεκτικὴ καὶ δὲν ἀγκαλιάζει τὴν φιλοσοφία τοῦ ΛΟΑΤΚΙ κινήματος. Αὐτὸς δὲν εἶναι ρατσιστικὸς λόγος; Ἐκεῖ δὲν ἔπρεπε αὐτεπαγγέλτως νὰ ἐνεργήση ἡ Εἰσαγγελικὴ Ἀρχή; Ἐκεῖ δὲν ὑπῆρχε τὸ παράπτωμα τῆς ὑποκινήσεως μίσους; Ἀντιγράφομε ἀπὸ τὴν ἀθλητικὴ ἱστοσελίδα sportime τὰ ἑξῆς ἀποσπάσματα τοῦ θαραλλέου δημοσιογράφου κ. Ἐλευθερίου Ἀνδρώνη:
«Σὲ πρόσφατο ἄρθρο, ἀσχοληθήκαμε μὲ τὴν κατάπτυστη ἀφίσα τοῦ ντοκιμαντὲρ «Ἀδέσποτα Κορμιά», ποὺ φιλοξενήθηκε στὸ Φεστιβὰλ Ντοκιμαντὲρ Θεσσαλονίκης. Ἦταν ἐκεῖνο τὸ βλάσφημο ἔκτρωμα ποὺ παρουσίαζε μιὰ ἡμίγυμνη ἔγκυο γυναῖκα πάνω στὸν σταυρό.
Πολλοὶ ἔσπευσαν νὰ ὑπερασπιστοῦν τὴν ἀφίσα, λέγοντας ὅτι ἡ κακόγουστη ἀναπαράσταση ἦταν καθαρά... συμβολικοῦ/καλλιτεχνικοῦ χαρακτῆρα, καὶ ὅτι δὲν ὑπῆρχε καμία πρόθεση νὰ χλευάσει τὸν Χριστό. Ὅμως «ξέχασαν» νὰ δώσουν μιὰ πειστικὴ ἀπάντηση γιὰ τὴν ἐπιγραφὴ «ΙΝΒΙ» (Ἰησοῦς Ναζωραῖος Βασιλεὺς Ἰουδαίων), πάνω ἀπὸ τὸ κεφάλι τῆς σταυρωμένης γυναίκας. Οἱ δικαιολογίες τους εἶναι πιὸ κακοφτιαγμένες καὶ ἀπὸ τὶς ἀφίσες τους, καὶ ὁ κόσμος κατάλαβε πολὺ καλὰ τὶς χριστιανοφοβικές τους ἀναφορές.
Ζοῦμε ὅμως σὲ μιὰ χώρα ποὺ ἡ πίστη εἶναι ὑπὸ διωγμὸ καὶ ἡ ἀνωμαλία γίνεται κρατικὸ δόγμα. Ἡ κυβέρνηση ὑπερασπίστηκε τὴν «ἐλευθερία τῆς τέχνης» σὲ σχετικὲς ἐρωτήσεις ποὺ ἔγιναν στὴ Βουλή, οἱ διοργανωτὲς τοῦ φεστιβὰλ κάλυψαν πλήρως τὴ ρατσιστικὴ ἀφίσα, καὶ δυνάμεις τῆς ἀστυνομίας ἐστάλησαν γιὰ νὰ καταπνίξουν τὶς πηγαῖες ἀντιδράσεις τοῦ εὐσεβοῦς κόσμου. Τὰ «Ἀδέσποτα Κορμιὰ» κρύφτηκαν πίσω ἀπὸ τὸν ἀδέσποτο ὁλοκληρωτισμὸ μιᾶς κυβέρνησης ποὺ ἐπιδοτεῖ τὴ βλασφημία καὶ νομοθετεῖ τὸ ἀφύσικο.
Στὸ ἴδιο φεστιβὰλ ἐκμαυλισμοῦ τῆς κοινωνίας, αὐτὸ τῆς Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε μὲ μεγαλοπρέπεια ἕνα ἄλλο βλάσφημο καὶ ἀνθελληνικὸ ντοκιμαντὲρ χείριστης αἰσθητικῆς: τὸ «Avant – Drag». Σὲ αὐτὸ τὸ εἰκαστικὸ σκουπιδοθέαμα, 10 παρενδυτικοὶ ἄντρες ποὺ αὐτοπροσδιορίζονται ὡς «performers», «ἀποδομοῦν τὸ φῦλο, τὸν ἐθνικισμό, τὸ ἀνήκειν, τὴν ταυτότητα, ἐνῷ ἀντιμετωπίζουν τὴν ἀστυνομικὴ βαρβαρότητα, τὴν τρανσφοβία καὶ τὸν ρατσισμὸ τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας», ὅπως ἀναφέρεται στὸ πρόγραμμα τοῦ Φεστιβάλ.
Ὅπως καὶ στὰ «Ἀδέσποτα Κορμιά», ἔτσι καὶ ὁ δημιουργὸς τοῦ «Avant – Drag» ἀκολουθεῖ ὅλες τίς – ἀφόρητα προβλέψιμες – ἠλιθιότητες γιὰ νὰ προκαλέσει καὶ νὰ ὑπερκεράσει τὸ ἀδιέξοδο τῆς ἀταλαντοσύνης του. Ἕνας ἀπὸ τοὺς τραβεστὶ πιθηκίζει κάτι ποὺ παραπέμπει στὸν Χριστὸ καὶ φορὰ ἀκάνθινο στεφάνι. Ἄλλος παρενδυτικὸς μιμεῖται τὴν Παναγία. Ἄλλος ἔχει σταυρὸ στὸ μέτωπο καὶ φωτογραφίζεται σὲ στάση... προσευχῆς. Ἄλλος ντύνεται κλόουν «τσολιάς», μὲ ἀνάλογη στολή. Ἄλλος φέρει... στηθόδεσμο μὲ ἑλληνικὲς σημαῖες. Δὲν χρειάζεται νὰ προσθέσω ἄλλα. Καταλάβατε τὸ ἐπίπεδο.
Αὐτοὶ ποὺ ὑποτίθεται ὅτι καταγγέλλουν «τὸν ρατσισμὸ τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας», ἐπιδεικνύουν ἕναν χυδαῖο κοινωνικὸ ρατσισμὸ κατὰ τῶν Ἑλλήνων χριστιανῶν, βλασφημῶντας κάθε ἱερὸ σύμβολό τους. Καὶ μεταχειρίζονται τὰ ἴδια μπαγιάτικα κλισέ, σὰν νὰ ξεπήδησαν ἀπὸ τὴ δεκαετία τοῦ ’80.
Ὅλοι μαζὶ οἱ «performers» καὶ οἱ συντελεστὲς αὐτῆς τῆς ὀφθαλμοπάθειας ποὺ περνιέται γιὰ «ντοκιμαντέρ», παρουσιάστηκαν στὴν πρεμιέρα ποὺ φιλοξένησε «ὑπερήφανα» τὸ Φεστιβὰλ Θεσσαλονίκης πρὶν 10 μέρες. Ἐκεῖ οἱ παρενδυτικοὶ σταθῆκαν δίπλα – δίπλα, καὶ μὲ ἕνα μήνυμα ἐξέφρασαν τὶς πραγματικὲς ἐπιδιώξεις τους, γιατί θέλει ὁ ἀνθέλληνας νὰ κρυφτεῖ καὶ ἡ χαρὰ δὲν τὸν ἀφήνει. Κρατῶντας ἕνα πλακάτ, ὕψωσαν τὶς λέξεις «DESTROY GREECE» (καταστρέψτε τὴν Ἑλλάδα).
Οἱ ἄνθρωποι τὸ λένε καθαρὰ καὶ ξάστερα. Στόχος τους εἶναι νὰ ἰσοπεδώσουν ὁτιδήποτε θυμίζει Ἑλλάδα καὶ Ὀρθοδοξία. Τοὺς πολιτισμικοὺς ἐκπρόσωπους τῆς κατεδάφισης τῆς Ἑλλάδας, φιλοξένησε ἡ Βουλὴ στὰ πλαίσια τῆς συζήτησης γιὰ τὸ κατάπτυστο νομοσχέδιο τῆς «ἰσότητας στὸν γάμο». Ἡ κυβέρνηση λήστεψε τὴ μητρότητα καὶ τὴ πατρότητα ἀπὸ τὸ θησαυροφυλάκιο τῆς φύσης, καὶ τὴν παρέδωσε σὲ πολιτισμικοὺς τρομοκράτες καὶ φορεῖς ἀνωμαλίας. Tην Ἑλλάδα τὴν μισοῦν, ἀλλὰ τὰ παιδιά της τὰ θέλουν. Τὴν ἑλληνικὴ οἰκογένεια τὴν ἀπεχθάνονται, ἀλλὰ θέλουν νὰ δημιουργήσουν κακέκτυπό της.
Μὲ μιὰ ματιὰ στὸ Δ.Σ. τοῦ Φεστιβὰλ Θεσσαλονίκης, εὔκολα καταλαβαίνει κανεὶς γιατί φιλοξενοῦνται τέτοιες ρητορικὲς μίσους κατὰ τῶν Ἑλλήνων, μὲ τὴν κάλυψη τοῦ κράτους. Ἕνα ἀπὸ τὰ «ὑπερήφανα» μέλη τοῦ ΔΣ εἶναι ἡ – γνωστή μας – Θέμις Μπαζάκα ποὺ εἶχε ζητήσει νὰ καταργηθεῖ ἡ προσευχὴ καὶ τὰ θρησκευτικὰ ἀπὸ τὰ σχολεῖα, εἶχε καταγγείλει γιὰ «ρατσισμὸ» καὶ «θρησκοληψία» τοὺς χριστιανοὺς καὶ εἶχε ζητήσει νὰ ἐπιβάλλει τὸ κράτος τὴ «σεξουαλικὴ ἐκπαίδευση» στοὺς μαθητές, παρακάμπτοντας τοὺς γονεῖς»[1].
Σὲ πορεῖες καὶ διαδηλώσεις ὑπὲρ τῶν ὁμοφυλοφίλων κατ’ ἐπανάληψιν ἐμφανίζονται πανὼ μὲ τὸ σύνθημα: «Στὸ διάολο ἡ πατρίδα, ἡ θρησκεία, ἡ οἰκογένεια. Νὰ πεθάνει ἡ Ἑλλάδα, νὰ ζήσουμε ἐμεῖς». Αὐτὸ τὸ σύνθημα δὲν ἐμπίπτει στὸν ρατσιστικὸ λόγο, ἐναντίον ὅσων πιστεύουν στὴν πατρίδα, θρησκεία καὶ οἰκογένεια; Κι ἐδῶ παραμένει τυφλὴ ἡ ἁρμόδια Εἰσαγγελικὴ Ἀρχή;
Στὰ λεγόμενα προγράμματα «συμπεριληπτικῆς» ἀγωγῆς προβάλλονται ὅλες οἱ μορφὲς σεξουαλικότητος καὶ παραθεωρεῖται ἡ φυσικὴ ἕνωσις τοῦ ἀνδρὸς καὶ τῆς γυναικός, χαρακτηρίζονται ἡ ἁγνότης καὶ ἡ παραδοσιακὴ οἰκογένεια ὡς κακὰ στερεότυπα καὶ προωθοῦνται τὰ παιδάκια τοῦ νηπιαγωγείου καὶ τοῦ δημοτικοῦ σὲ πράξεις σεξουαλικοῦ περιεχομένου. Ἐδῶ δὲν ὑποκρύπτεται ἕνας λανθάνων ρατσιστικὸς λόγος ἐναντίον τῆς παραδοσιακῆς οἰκογενείας καὶ τῶν φυσικῶν ἀνθρωπίνων σχέσεων;
Ἐπίσης, διατάξεις Νόμου (4957/2022, ἄρθρα 336, 347, 348) ἐπιφέρουν στέρησι μισθοῦ ὄχι σὲ καταδικασθέντα ἀπὸ Δικαστήριο κληρικό, ἀλλὰ ἁπλῶς σὲ καταγγελθέντα, ὅτι χρησιμοποιεῖ ρατσιστικὸ λόγο. Ἐὰν ἕνας ὁμοφυλόφιλος θεωρήση τὸ κήρυγμα ἑνὸς ἱερέως ὡς ρατσιστικὸ καὶ τὸν καταγγείλη, ὁ ἱερεὺς θὰ στερηθῆ τοῦ μισθοῦ του μέχρι ὅτου τελεσιδικήσει ἡ καταγγελία καὶ ἀποδειχθεῖ ἀθῶος. Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο φιμώνονται οἱ κληρικοὶ καὶ ἀποτρέπονται νὰ ἀναφέρωνται σὲ ζητήματα, τὰ ὁποῖα μπορεῖ κάποιοι νὰ χαρακτηρίσουν ρατσιστικά[2].
Στὸ περιοδικὸ Σωτήρ ἀναγνώσαμε τὶς δικαστικὲς περιπέτειες Φιλανδῆς Βουλευτοῦ, ἡ ὁποία διώκεται ἐπειδὴ ἀνέφερε ὅτι στὴν Βίβλο καταδικάζεται ἡ ὁμοφυλοφιλία ὡς ἁμαρτία. «Τὸ ἀπεχθὲς πρόσωπό της ἡ σύγχρονη «πολιτικὴ ὀρθότητα», ποὺ κατακλύζει τὰ τελευταῖα χρόνια τὸν δυτικὸ κόσμο, ἀρχίζει ἐμφανῶς πιὰ νὰ ἀποκαλύπτει. Ὁ διωγμὸς κατὰ τῆς χριστιανικῆς πίστεως δείχνει νὰ παίρνει πλέον ἐμφανὴ μορφή. Αὐτὸ φανερώνει ἡ πρόσφατη δίωξη στὴ Φινλανδία βουλευτοῦ καὶ πρώην Προέδρου τοῦ Χριστιανοδημοκρατικοῦ Κόμματος καὶ Ὑπουργοῦ Ἐσωτερικῶν κας Päivi Maria Räsänen, ἰατροῦ καὶ μητέρας πέντε παιδιῶν. Ἡ κ. Räsänen διώκεται γιὰ «ρητορικὴ μίσους», ἐπειδὴ ἀντιτάχθηκε στὴν ἐπέλαση τῶν ΛΟΑΤΚΙ στὴ Φινλανδία, παραθέτοντας στίχο ἀπὸ τὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου. Ἡ δίωξή της ἄρχισε ἤδη ἀπὸ τὸ 2019, ἔπειτα ἀπὸ σχετικὴ δήλωσή της μέσῳ Twitter, ὁπότε καὶ ξεκίνησαν περαιτέρω ἔρευνες γιὰ τὰ πιστεύματά της. Τότε ἀνακαλύφθηκε καὶ ἕνα φυλλάδιο ποὺ πρὶν ἀπὸ 20 χρόνια ἡ ἴδια εἶχε συγγράψει, βασισμένο στὸν λόγο τῆς Γραφῆς: «ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς» (Γεν. α΄ 27). Ἡ κα Räsänen ἀναγκάσθηκε τότε νὰ ὑπομείνει ἐπὶ δεκατρεῖς ὧρες ἀστυνομικὴ ἀνάκριση σχετικὰ μὲ τὶς χριστιανικές της πεποιθήσεις. Παρόλα αὐτὰ τὸ Περιφερειακὸ Δικαστήριο τοῦ Ἑλσίνκι, καθὼς ἔπειτα καὶ τὸ Ἐφετεῖο, την ἀθώωσαν τότε ἀπὸ τὴν κατηγορία ὑποκινήσεως σὲ μίσος»[3].
Ὁ ὅρος ρατσιστικὸς λόγος φαίνεται ἀπὸ τὰ ἀνωτέρω παραδείγματα ὅτι ἐδημιουργήθη μᾶλλον γιὰ νὰ ἀκούγεται ἡ μία μόνον πλευρά· αὐτὴ ἡ ὁποία ὑποστηρίζει τὴν ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα καὶ προωθεῖ παντὶ τρόπῳ τὰ προνόμιά της ἔναντι τῶν λοιπῶν ἀνθρώπων.
Στὸ Εὐαγγέλιο διαβάζομε τὴν συμβουλὴ τοῦ Κυρίου μας: «ὅταν δὲ παραδώσωσιν ὑμᾶς, μὴ μεριμνήσητε πῶς ἢ τί λαλήσετε· δοθήσετε γὰρ ὑμῖν ἐν ἐκείνῃ τῇ ὥρᾳ τί λαλήσετε. οὐ γὰρ ὑμεῖς ἐστε οἱ λαλοῦντες, ἀλλὰ τὸ Πνεῦμα τοῦ Πατρὸς ὑμῶν τὸ λαλοῦν ἐν ὑμῖν» (Ματθ. 10: 29-20).
Τὸ θλιβερὸ γεγονὸς ὅμως παραμένει: ὁ δῆθεν ἀντιρατσιστικὸς Νόμος προωθεῖ τὸν ρατσισμὸ τῆς μονομερείας καὶ φιμώνει κάθε ἀντίθετο ἄποψι. Καὶ αὐτὸ δὲν τιμᾶ οὔτε τὴν κοινωνία μας, οὔτε τὸ δημοκρατικό μας πολίτευμα.
[1] https://www.sportime.gr/bloggers/eleftherios-andronis/anthelliniko-paralirima-tis-loatki-kinotitas-sto-festival-thessalonikis-katastrepste-tin-ellada-aftous-thelete-na-kanete-gonis/