Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

Ἐκτρώσεις: Ἡ ἱστορία τῆς Ἑλένης


ME ΛΕΝΕ ΕΛΕΝΗ, ΕΙΜΑΙ 72 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ Η «ΠΡΟΓΙΑΓΙΑ ΛΕΝΙΩ». Θὰ σᾶς γράψω τὴν ἱστορία γιὰ τὴν μοναδική μου ἐγγονὴ τὴν Ἑλένη ποὺ ἔγινε μανούλα φέτος τὴν ἄνοιξη!


Ὅταν ἡ Ἑλένη μου τέλειωσε τὸ σχολεῖο, ἔπιασε ἀμέσως δουλειὰ καὶ ἄρχισε νὰ σπουδάζει Βρεφοκόμος σὲ Δημόσιο ΙΕΚ! Ἦταν πολὺ ἄξια καὶ ἐργατικὴ κοπέλα καὶ καμάρωνα νὰ τὴ βλέπω. Δὲν τὰ πήγαινε ὅμως καλὰ μὲ τὴ μητέρα της καὶ αὐτὸ ἦταν πάντα τὸ μεγάλο ἀγκάθι στὴν καρδιά μου! Τὴν καμάρωνα μόνο ἀπὸ μακριὰ δυστυχῶς, καθὼς τὸν τελευταῖο καιρὸ ἡ κόρη μου εἶχε κόψει κάθε ἐπαφὴ καὶ δὲν ἐπέτρεπε στὴν Ἑλένη νὰ μᾶς μιλάει ἐμένα καὶ τοῦ παπποῦ της! Ἴσως φταίω καὶ ἐγὼ γι' αὐτὸ καὶ γεμίζω ἐνοχές. Ὁ ἄντρας μου ἦταν πάντα αὐστηρὸς καὶ ὅλες τὸν φοβόμασταν. Τὰ προβλήματα σὲ σχέση μὲ τὴν κόρη μας ἦταν πάντα πολλά! Ἐπίσης, τὸν γαμπρό μου τὸν εἴχαμε χάσει σὲ τροχαῖο δυστύχημα πρὶν ἀπὸ δέκα χρόνια καὶ ἀπὸ τότε ἡ κόρη μου σκλήρυνε καὶ ἀπομακρύνθηκε ἀκόμα περισσότερο!
Πέρυσι, ἡ Ἑλένη μου ἔμαθε γιὰ τὴν ἐγκυμοσύνη της. Διήνυε μόλις τὴν ἕκτη ἑβδομάδα! Ὅταν ἀντίκρισε τὸ θετικὸ ἀποτέλεσμα στὶς ἐξετάσεις αἵματος ποὺ ἔκανε, δάκρυα χαρᾶς πλημμύρισαν τὰ μάτια της καὶ τὸ ἀνακοίνωσε ἀμέσως στὸν σύντροφό της. Χάρηκε καὶ αὐτὸς πολὺ καὶ ἔτρεξαν νὰ τὸ ἀνακοινώσουν στοὺς γονεῖς τους! Ἡ μάνα τῆς Ἑλένης, ἡ κόρη μου, δὲν ἤθελε νὰ ἀκούσει καὶ τὴν ἔδιωξε ἀπὸ τὸ σπίτι, φωνάζοντας ὅτι δὲν θέλει ρεζιλίκια! Μόνο ὅταν ἔκανε ἔκτρωση μποροῦσε νὰ ἐπιστρέψει στὸ σπίτι! Ἔτσι πῆγαν στοὺς γονεῖς τοῦ Ἄκη, ὅπου καὶ ἀπὸ ἐκεῖ τὴν ἔδιωξαν δύο ἑβδομάδες ἀργότερα! Καὶ ὁ Ἄκης; Ἄλλαξε καὶ αὐτὸς ξαφνικὰ καὶ τελικὰ ἀποφάσισε πὼς δὲν ἤθελε καμία ἀπολύτως εὐθύνη! «Δὲν θέλω νὰ καταστρέψω τὴ ζωή μου, εἶμαι πολὺ νέος ἀκόμα!», ξεκαθάρισε. Σὲ φίλες καὶ φίλους, βρῆκε τὴν πόρτα κλειστή. Ἦταν ἀπελπισμένη...
Ἔτσι, ἡ Ἑλένη βρέθηκε ξανὰ μὲ μιὰ βαλίτσα στὸ χέρι καὶ ἀποφάσισε νὰ γυρίσει πίσω στὴ μαμά της. Τρεῖς μέρες μετά, καὶ ἔχοντας πιὰ μπεῖ σχεδὸν στὸν τρίτο μήνα κύησης, τὴν πῆγε στὸ Νοσοκομεῖο. Ἡ ἐγκυμοσύνη θὰ τελείωνε - ἦταν γεγονός! Λίγο πρὶν μπεῖ μέσα στὴν αἴθουσα, ἡ Ἑλένη σὲ ἕνα πάγκο τοῦ νοσοκομείου εἶδε ἕνα διαφημιστικὸ φυλλάδιο τοῦ «Συλλόγου Ἡ Ἀγκαλιὰ» καὶ μέσα της γύρισαν ὅλα ἀνάποδα. Ἔφυγε τρέχοντας καὶ πῆγε στὴν Ἀγκαλιὰ τρομοκρατημένη. Ἔνιωθε ὅτι ἴσως καὶ νὰ βρῆκε μιὰ σανίδα σωτηρίας!
Ἀφοῦ συζήτησε μὲ τὴν κοινωνικὴ λειτουργό, ἀνακουφίστηκε καὶ ἔνιωσε ἀμέσως ὅτι αὐτὴ καὶ τὸ μωρό της εἶναι πραγματικὰ ἀσφαλεῖς. Ἐκεῖ θὰ τῆς ἔδιναν ὅλα τα πράγματα ποὺ χρειάζεται, καὶ θὰ τὴν φρόντιζαν ὑλικά, ἠθικὰ καὶ ψυχολογικά. Κατάλαβε πόσο πολὺ θέλει νὰ γίνει μαμὰ καὶ δὲν θὰ ἄλλαζε ξανὰ γνώμη!
Λίγες μέρες μετά, ἡ Ἑλένη χτύπησε τὸ κουδούνι μου, μετὰ ἀπὸ παρότρυνση τῆς κοινωνικῆς λειτουργοῦ ποὺ τὴν εἶχε ἀναλάβει! Μέχρι τότε δὲν ἤξερα ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ! Μὲ τὸ ποὺ τὴν εἶδα τὰ κατάλαβα ὅλα καὶ ἀγκαλιαστήκαμε κλαίγοντας! Τὸ πρῶτο πράγμα ποὺ μοῦ εἶπε ἦταν «Ποιὰ εἶμαι ἐγὼ γιὰ νὰ ἀποφασίσω ἂν θὰ ἔρθει μία νέα ζωὴ στὸν κόσμο;». Ἀποφάσισα ὅτι θὰ τὴ στηρίξω πάσῃ θυσίᾳ. Ὁ παππούς της, ἄνθρωπος «παλιᾶς κοπῆς», ἦταν ἀνένδοτος, δὲν ἤθελε οὔτε αὐτὸς ρεζιλίκια. Ἐγὼ δὲν ἄκουγα κουβέντα! Ἡ ἐγγονή μου θὰ ἔμενε μαζί μας- πάει καὶ τελείωσε. Ἔκανα καὶ ἐγὼ πολλὰ λάθη στὸ παρελθὸν καὶ δὲν μοῦ ἐπέτρεπα ἄλλα! Ὅσο σκέφτομαι τὸ φόβο, τὸν πανικὸ καὶ τὴν ἀπογοήτευση ποὺ ἔνιωσε ἡ ἐγγονή μου στὰ 19 της χρόνια, εὔχομαι νὰ μὴν τὸ ζήσει ἄλλη γυναίκα αὐτό!
Ἐμεῖς ὅμως ζούσαμε ὑπερβολικὰ δύσκολα, μὲ μιὰ κουτσουρεμένη σύνταξη τί θὰ κάναμε; Εἶχα πανικοβληθεῖ! Ἐπίσης, ἐκτὸς ἀπὸ αὐτὸ ἡ Ἑλενίτσα μου, ἦταν μαραζωμένη καὶ ἐγὼ φοβόμουν καὶ ἀνησυχοῦσα γιὰ τὴν ὑγεία της καὶ μὴν πάθει τίποτα αὐτὴ καὶ τὸ μωρό! Λίγες μέρες μετά, πήγαμε πάλι μαζὶ στὴν Ἀγκαλιὰ καὶ τελικά, μοῦ ἔφυγε καὶ ἐμένα ἕνα τεράστιο βάρος!
Ἡ Ἀγκαλιὰ ἄρχισε ἤδη νὰ βοηθάει τὴν Ἑλένη. Διήνυε πιὰ τὸν τρίτο μήνα τῆς ἐγκυμοσύνης της! Συμμετεῖχε κάθε ἑβδομάδα σὲ ὁμάδες ἐγκύων, μαθήματα θηλασμοῦ καὶ τοκετοῦ, μιλοῦσε καθημερινὰ μὲ τὴν Κοινωνικὴ Λειτουργὸ καὶ τὴν Ψυχολόγο, ἔκανε καινούριες φίλες ἔγκυες καὶ μανοῦλες καὶ ἄρχισε νὰ παίρνει τὰ πάνω της! Τὸ Φλεβάρη μᾶς ἔδωσαν ὅλα τα πράγματα τοῦ μωροῦ, κούνια, καρότσι, ροῦχα καὶ ἕνα σωρὸ ἄλλα πράγματα - ἡ μικρὴ θὰ ἦταν σὰν πριγκίπισσα! Ἡ Ἑλένη χάρη στὴ βοήθεια τῆς Ἀγκαλιᾶς πῆρε δύναμη καὶ θάρρος καὶ προετοιμάστηκε γιὰ τὸν τοκετὸ τῆς οὖσα πιὰ πιὸ σίγουρη καὶ αἰσιόδοξη! Νὰ σᾶς ἀναφέρω ἐπίσης ὅτι μέχρι καὶ μιὰ βδομάδα πρὶν γεννήσει, παρακολουθοῦσε ἀνελλιπῶς τὰ μαθήματα στὴ σχολή της γιὰ νὰ μὴ χάσει οὔτε ἕνα! Ἡ ἐγκυμοσύνη της τὴν εἶχε κάνει τόσο δυνατὴ ποὺ οὔτε τὸ φανταζόταν!
Τὸν Ἀπρίλιο ἡ δισέγγονή μου ἦρθε στὸν κόσμο! Ἦταν ἀπὸ τὶς πιὸ εὐτυχισμένες στιγμὲς τῆς ζωῆς μου! Ὁ παπποὺς μὲ τὸ ποὺ τὴν εἶδε μαλάκωσε... Ἡ μητέρα της ὄχι ἀκόμα! Ἴσως θέλει καὶ αὐτὴ τὸν χρόνο της!
Ἀπὸ τότε ἡ Ἀγκαλιὰ παρέχει στὴ μικρὴ κάθε μήνα ὅ,τι χρειάζεται ἕνα μωρό!
Σὲ λίγους μῆνες, ἡ Ἑλένη μου θὰ ἔχει τελειώσει τὴ σχολή της καὶ θὰ εἶναι ἕτοιμη νὰ ἀνοίξει τὰ φτερά της καὶ νὰ ζεῖ ἀνεξάρτητη μὲ τὸ παιδί της! Καὶ ὅλα αὐτὰ χάρις στὴν Ἀγκαλιά! Ἡ Ἑλένη εἶναι δυνατὸ κορίτσι, καὶ θὰ τὰ καταφέρει πολὺ καλὰ μόνη της καὶ ἡ Ἀγκαλιὰ τὴν βοήθησε νὰ ἀναδείξει τὶς δυνάμεις της καὶ νὰ προχωρήσει μπροστά!
Ἐμένα, τὰ μαλλιά μου εἶναι ἄσπρα, τὸ σῶμα μου ἔχει γεράσει καὶ καταπονηθεῖ ἀπὸ τὰ χρόνια, ἀλλὰ ἡ δύναμη καὶ τὸ θάρρος ποὺ μοῦ δίνει αὐτὴ ἡ νέα ζωὴ ποὺ ἦρθε εἶναι ἀπεριόριστη, ὅπως καὶ ἡ ἀγάπη μου!
Δὲν ξέρω ἀκόμα πόσα καλοκαίρια θὰ ζήσω, ἀλλὰ αὐτὸ τὸ καλοκαίρι ποὺ ἔρχεται θὰ εἶναι τὸ πιὸ γεμάτο καὶ γλυκό, ἀφοῦ θὰ τὸ ζήσω μέσα ἀπὸ τὰ μάτια τῆς δισεγγονούλας μου, ποὺ εἶναι τὸ πιὸ ὄμορφο καὶ γλυκὸ παιδάκι τοῦ κόσμου!
Θέλουμε θερμὰ νὰ εὐχαριστήσουμε τὴν Ἀγκαλιά, αὐτοὺς τοὺς ἐξαιρετικοὺς ἀνθρώπους ποὺ στέκονται δίπλα στὶς ἐγγονές μου, γιατί χωρὶς αὐτοὺς δὲν θὰ τὰ καταφέρναμε τόσο καλά!
Εὔχομαι κάποια στιγμὴ νὰ μπορέσουμε νὰ τοὺς τὸ ἀνταποδώσουμε μὲ ὅλη μας τὴν ἀγάπη!
Νὰ εἶναι πάντα δυνατοὶ καὶ ἱκανοὶ καὶ νὰ βοηθᾶνε τὶς μανοῦλες καὶ τὰ παιδάκια τους!
Ἡ προγιαγιὰ Λενιὼ

περιοδικὸ Ἡ Ἀγκαλιά, τεῦχος 52 (Ἰαν. - Ἀπρ. 2019) σσ. 26-27