Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023

Παναγιώτας Χατζηγιαννάκη, Ὁ ὁμόφυλος "γάμος"

Παναγιώτας Χατζηγιαννάκη

Ὁ ὁμόφυλος "γάμος"

https://mumdadandkids.gr/vioithiki-iatriki/omofylos-gamos

 

Ὁ πολιτικὸς κόσμος καὶ φορεῖς προώθησης ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων ἔχουν ἀναλάβει πρωτοβουλίες ὥστε νὰ χαρακτηρισθεῖ ὡς ΓΑΜΟΣ ἡ συμβίωση δύο ἀτόμων τοῦ ἰδίου βιολογικοῦ φύλου ἀναγνωρίζοντας στὰ ὁμόφυλα ζεύγη ἴσα δικαιώματα μὲ τὰ ἑτερόφυλα ζεύγη. Εἶναι γνωστὴ ἡ πρωτοβουλία «Ἐθνικὴ Στρατηγικὴ γιὰ τὴν ἰσότητα τῶν ΛΟΑΤΚΙ», τὸ Μάρτιο τοῦ 2021, στὴν ὁποία προτείνεται ὁμάδα μέτρων σὲ ἐπίπεδα Ἐκπαίδευσης χωρὶς Ἀποκλεισμούς, Ἰσοτιμίας στὴν Ἐργασία, Θέματα Ὑγείας, Αἱμοδοσίας, Ἀσύλου, Θέματα Κατάρτισης στὸν Δημόσιο Τομέα, Προστασίας τῶν ΛΟΑΤΚΙ+ ἀτόμων, θέματα Ἀστυνομικοῦ Ἐλέγχου καὶ Προσωρινῆς Κράτησης, Ρητορικῆς Μίσους, «Θεραπεῖες Μεταστροφῆς», Κοινωνικῆς Πολιτικῆς γιὰ Εἰδικὲς Ὁμάδες ΛΟΑΤΚΙ+, Ζητήματα Οἰκογενειακοῦ Δικαίου: (Πολιτικὸς) Γάμος – Συγγένεια, Νομικῆς Ἀναγνώρισης Ταυτότητας Φύλου, Ζητήματα ποὺ ἀφοροῦν τὰ Intersex Ἄτομα, Δράσεις Ὁρατότητας καὶ ἄλλα πολλά.(1,2)
Τὸ θέμα τοῦ ὁμόφυλου γάμου τίθεται στὴ βάση τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων. Ὁ Παγκόσμιος Ὀργανισμὸς Ὑγείας, ὁ ΟΗΕ καὶ φορεῖς ὑπὸ αὐτούς, ὅπως ὁ World Association of Sexual Health καὶ ἡ International Planned Parenthood Federation, ἔχουν ἐντάξει τὰ σεξουαλικὰ καὶ ἀναπαραγωγικὰ «δικαιώματα» στὰ βασικὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα, χαρακτηρίζοντάς τα ἰσότιμα μὲ τὸ δικαίωμα τῆς ζωῆς, τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου, τῆς θρησκευτικῆς ἔκφρασης, κ.α.(3,4) Παρὰ τὸ ὅτι τὰ σεξουαλικὰ δικαιώματα εἶναι ἀμφισβητούμενα ἀπὸ μεγάλο μέρος τοῦ σύγχρονου κόσμου, ἡ ἄποψη πὼς ἡ σεξουαλικότητα εἶναι ὁ πυρῆνας τῆς προσωπικότητας τοῦ ἀτόμου καὶ ὅλοι ἔχουν τὸ «δικαίωμα νὰ λαμβάνουν σεξουαλικὴ ἱκανοποίηση χωρὶς ὅρους, ἀρκεῖ νὰ ὑπάρχει συναίνεση», κατάφερε νὰ ἀποκτήσει βαρύτητα στὴ κοινωνία. Ὁ Παγκόσμιος Ὀργανισμὸς Ὑγείας ἐξέδωσε εἰδικὸ τόμο, «Sexual health, human rights and the law, © World Health Organization 2015», μὲ τὸν ὁποῖο δίνει κατευθύνσεις γιὰ τὴν προώθηση τῶν «εἰδικῶν σεξουαλικῶν καὶ ἀναπαραγωγικῶν δικαιωμάτων» μέσα στὰ ἐθνικὰ δίκαια κάθε χώρας. Ἡ κίνηση ἔγινε γιὰ νὰ ἀποκατασταθεῖ τὸ αἴσθημα «ἀδικίας» τῶν ἀτόμων μὲ ἰδιαίτερες σεξουαλικὲς ἐπιλογὲς ποὺ θεώρησαν ἑαυτοὺς περιθωριοποιημένους, ὑποτιμημένους καὶ ἀδικημένους.

Σύμφωνα μὲ τὴν αἰτιολογικὴ ἔκθεση τοῦ νομοσχεδίου γιὰ τὸν ὁμόφυλο «γάμο»(5),
•    ὁ γάμος ἀποτελεῖ ......... «δικαίωμα ποὺ κατοχυρώνεται ἀπὸ τὰ ἐθνικὰ Συντάγματα, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὶς διεθνεῖς καὶ εὐρωπαϊκὲς συμβάσεις γιὰ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα. Ἡ διάσταση αὐτὴ ἐπιβάλλει τὴν κατάργηση τῶν διακρίσεων ὡς πρὸς τὴν πρόσβαση στὸν θεσμὸ αὐτό, λόγῳ φύλου, ταυτότητας ἢ χαρακτηριστικῶν φύλου, καθὼς καὶ λόγῳ σεξουαλικοῦ προσανατολισμοῦ.
•    Ἡ ἴση μεταχείριση ἐπιβάλλει τὴν θεσμοθέτηση τῆς πρόσβασης στὸν θεσμὸ τοῦ γάμου καὶ στὶς δύο μορφὲς ποὺ προβλέπεται ἡ τέλεσή του κατὰ τὸν Ἀστικὸ Κώδικα καὶ ὄχι μόνο στὴν μορφὴ τοῦ πολιτικοῦ γάμου, διότι διαφορετικὴ ρύθμιση θὰ εἰσήγαγε διάκριση λόγῳ θρησκεύματος.
•    Μὲ τὴν ἀναγνώριση τοῦ γάμου χωρὶς διακρίσεις λόγῳ ταυτότητας ἢ χαρακτηριστικῶν φύλου, ὁ νομοθέτης ἀναγνωρίζει τὴν περίπτωση ποὺ τὸ ἄτομο ποὺ θὰ κυοφορήσει δὲν θὰ εἶναι ὑποχρεωτικὰ cis γυναῖκα, ἀλλὰ ἐνδέχεται νὰ εἶναι καὶ διεμφυλικὸς "ἄνδρας". Ἐπίσης, γιὰ τὸν ἴδιο λόγο ἀναγνωρίζεται ὅτι διεμφυλικὴ "γυναῖκα" μπορεῖ νὰ γονιμοποιήσει ἄλλη γυναῖκα ἢ διεμφυλικὸ "ἄνδρα". Ὑπενθυμίζεται ὅτι κατὰ τὸν Ν.4491/2017 γιὰ τὴν νομικὴ ἀναγνώριση ταυτότητας φύλου δὲν ἀπαιτοῦνται ἰατρικὲς πράξεις, συμπεριλαμβανομένων χειρουργικῶν ἐπεμβάσεων ἢ ὁρμονικῶν θεραπειῶν ποὺ ἀποκλείουν τὴν γονιμότητα τοῦ ἀτόμου. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἡ ἰδιότητα τῆς μητέρας (δηλ. δότη ὠαρίων) πλέον συνυπάρχει μὲ τὴν ἰδιότητα τοῦ κυοφορήσαντος διεμφυλικοῦ «ἄνδρα» καὶ ἡ ἰδιότητα τοῦ πατέρα (δηλ. δότη σπερματοζωαρίων) συνυπάρχει μὲ τὴν ἰδιότητα τῆς διεμφυλικῆς «γυναίκας» ποὺ ἔχει γονιμοποιήσει τὴν ἢ τὸν σύζυγο ἢ σύντροφό του.
•    Ἀντίστοιχες ἐγγυήσεις πρέπει νὰ ληφθοῦν καὶ γιὰ τὰ intersex ἄτομα, ὅπως ἐπιβάλλεται κατὰ τὸ Ψήφισμα 2191/2017 "γιὰ τὴν προώθηση τῶν ἀνθρώπινων δικαιωμάτων καὶ τὴν κατάργηση τῶν διακρίσεων τῶν μεσοφυλικῶν (intersex) ἀνθρώπων" ποὺ ἐξέδωσε ἡ Κοινοβουλευτικὴ Συνέλευση τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης.
Πρέπει νὰ ὑπάρχει ἐξ ἄλλου......πλήρης ἐξίσωση τῶν ἐννόμων συνεπειῶν τοῦ γάμου ὁμοφύλων μὲ τὸν γάμο τῶν ἑτερόφυλων.
•    Σὲ αὐτὲς τὶς ἔννομες συνέπειες περιλαμβάνεται καὶ ἡ δυνατότητα τεκνοθεσίας ἀπὸ ἔγγαμα ζευγάρια......
•    Κατοχύρωση τῆς ὁμογονεϊκότητας σημαίνει καὶ ἀναγνώριση σχετικῶν δικαιωμάτων γιὰ ἀπόκτηση τέκνων μέσῳ παρένθετης μητρότητας....
•    Ἡ πλήρης πρόσβαση τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν στὸ γάμο θὰ πρέπει νὰ ἐπιφέρει ὡς συνέπεια τὴν πλήρη πρόσβαση καὶ στὴν ἰατρικῶς ὑποβοηθούμενη ἀναπαραγωγή.
•    Ἐπιπρόσθετα, ἡ νομικὴ ἀναγνώριση τῆς ὁμογονεϊκότητας ἐπιβάλλει ἀλλαγὲς καὶ στὸ κεφάλαιο τοῦ ἰδιωτικοῦ διεθνοῦς δικαίου τοῦ Ἀστικοῦ Κώδικα, ὅπου ἐμφανίζονται ἀναφορὲς σὲ πατέρα καὶ μητέρα, ὅροι ποὺ συνυπάρχουν πλέον, ὅπως προεκτάθηκε μὲ τὴν περίπτωση τῆς διεμφυλικῆς γυναίκας ποὺ γονιμοποιεῖ (στὴ πράξη πατέρας....) καὶ τοῦ κυοφοροῦντος διεμφυλικοῦ ἄνδρα (στὴ πράξη μητέρα...)
•    Ἡ πλήρης ἐξίσωση τῶν ἐννόμων συνεπειῶν ἐπιβάλλει αὐτονόητα τὴν ἴση μεταχείριση τῶν ἔγγαμων, χωρὶς διάκριση λόγῳ φύλου, σεξουαλικοῦ προσανατολισμοῦ καὶ ταυτότητας φύλου στὸ σύνολο τῶν διατάξεων τοῦ ἰδιωτικοῦ, διεθνοῦς δικαίου, καθὼς καὶ τοῦ οἰκογενειακοῦ, ἀλλὰ καὶ τοῦ ληξιαρχικοῦ, τοῦ δημοτολογικοῦ, τοῦ ἐργατικοῦ, τοῦ δημοσιοϋπαλληλικοῦ, τοῦ στρατιωτικοῦ, τοῦ κοινωνικοασφαλιστικοῦ, τοῦ φορολογικοῦ καὶ τοῦ μεταναστευτικοῦ δικαίου.
Τὸ νομοσχέδιο φιλοδοξεῖ νὰ ἀποδώσει δικαιοσύνη σὲ θέματα γιὰ τὰ ὁποῖα ἡ ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα θεωρεῖ πὼς ὑφίσταται ἄδικα διακρίσεις. Τὰ ΛΟΑΤΚΙ+ ἄτομα, ἀποσιωπῶντας τὸ ἀξεπέραστο μειονέκτημα τῆς σύζευξής τους, δηλ. πὼς αὐτὴ εἶναι στεῖρα, ὑποστηρίζουν πὼς ἡ μὴ ἀναγνώριση τοῦ «γάμου» τους ὀφείλεται σὲ «αὐθαίρετους περιορισμοὺς καὶ σὲ ἀνυπόστατες ἐκτιμήσεις ποὺ ἐντείνουν τὴν ἀνασφάλεια καὶ τὶς διακρίσεις ποὺ διαρκῶς βιώνουν»(6)
Ἂς ἀναφέρουμε γιὰ ἱστορικοὺς λόγους κάποια στοιχεῖα. Ἡ ὁμοφυλοφιλία συμπεριλήφθηκε ὡς ψυχιατρικὴ διαταραχὴ τὸ 1952, στὴν πρώτη ἔκδοση τοῦ Διαγνωστικοῦ καὶ Στατιστικοῦ Ἐγχειριδίου τῶν Ψυχιατρικῶν Διαταραχῶν (DSM-I) τῆς Ἀμερικανικῆς Ψυχιατρικῆς Ἑταιρείας. Τὸ 1992 ἡ κατηγορία «ὁμοφυλοφιλία» ἀφαιρεῖται καὶ ἀπὸ τὴν Διεθνῆ Ταξινόμηση τῶν Ἀσθενειῶν τοῦ Παγκόσμιου Ὀργανισμοῦ Ὑγείας.(7) Ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι νόμιμη στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὸ 1951.
Τὸ 1997 ἡ Ἀμερικανικὴ Ψυχολογικὴ Ἑταιρεία ὑποστήριξε τὸ δικαίωμα τῶν ὁμόφυλων γάμων, ποὺ ἔγινε νόμος τοῦ κράτους στὶς ΗΠΑ τὸ 2015 ὑπὸ τὸν Μπαρὰκ Ὀμπάμα.(8)
Στὴν Ἑλλάδα, τὸ 2015, σύμφωνα μὲ τὸν Ν.4356/2015 ψηφίζεται τὸ σύμφωνο συμβίωσης γιὰ τὰ ὁμόφυλα ζεύγη.(9)
Τὸ 2018 γίνεται παρέμβαση ἀπὸ 55 ἀκαδημαϊκοὺς τῆς πατρίδας μας ὑπὲρ τῆς ἀναδοχῆς καὶ υἱοθεσίας παιδιῶν ἀπὸ τὰ ἐπισήμως συμβιοῦντα ὁμόφυλα ζεύγη(10). Αὐτὴ ἡ παρέμβαση ὑποστηρίζεται παιδαγωγικὰ καὶ ἀπὸ «ἐρευνητὲς» τοῦ ἐξωτερικοῦ(11) ὁρισμένοι τῶν ὁποίων ἔφτασαν νὰ ὑποστηρίξουν ὄχι ἁπλὰ πὼς δὲν ὑπάρχει διαφορὰ τῆς ὁμόφυλης ἀπὸ τὴν ἑτερόφυλη γονεϊκότητα, ἀλλὰ πὼς ἴσως ἡ ὁμόφυλη νὰ εἶναι καλύτερη γιὰ τὰ παιδιά.
Στὶς 17 Μαρτίου τοῦ 2021, μὲ ἀπόφαση τοῦ Πρωθυπουργοῦ, σὲ συμμόρφωση μὲ τὶς διεθνεῖς συστάσεις καὶ πρὸς ἀποκατάσταση τῶν θεωρουμένων ἀδικιῶν, συστήθηκε ἐπιτροπὴ μὲ σκοπὸ τὴ σύνταξη τῆς Ἐθνικῆς Στρατηγικῆς γιὰ τὴν Ἰσότητα τῶν ΛΟΑΤΚΙ+, γιὰ δρομολόγηση σειρᾶς δράσεων καὶ νομοθετικῶν ρυθμίσεων σὲ πολλαπλᾶ ἐπίπεδα.
Στὶς 08/07/22 κατατίθεται γιὰ ψήφιση τὸ νομοσχέδιο μὲ τίτλο «Μεταρρυθμίσεις στὴν Ἰατρικῶς Ὑποβοηθούμενη Ἀναπαραγωγή». Ὁ νόμος 4958/2022 δίνει τὸ δικαίωμα στὴ γυναῖκα νὰ κυοφορήσει μέχρι τὰ 54 της μὲ τὴ χρήση ἐξωσωματικῆς, καθὼς καὶ τὴ δυνατότητα κρυοσυντήρησης γενετικοῦ ὑλικοῦ, σπέρματος, ὠαρίων μετὰ ἀπὸ διέγερση ὠοθηκών, ζυγωτὼν (γονιμοποιημένων ὠαρίων) καὶ γιὰ κοινωνικοὺς λόγους, καὶ ἐλεύθερη χρήση τους μετὰ τὴ λήξη τῆς ὅποιας «δέσμευσης» τοῦ ἀτόμου, ὅλες ρυθμίσεις ποὺ διευκολύνουν τὴν ὁμόφυλη γονεϊκότητα καθὼς δίνουν ἐλεύθερη δυνατότητα συντήρησης καὶ ἐμπορικῆς χρήσης γενετικοῦ ὑλικοῦ, ἐμβρύων καὶ τῆς παρένθετης μητρότητας.(12)

Οἱ ὅροι ἀποκτοῦν ἀλλιώτικο περιεχόμενο
Τὸ νέο νομοσχέδιο περὶ ὁμόφυλου «γάμου» ἀλλοιώνει τὴν ἔννοια τοῦ γάμου καὶ τῆς συζυγίας, τὶς ἔννοιες τοῦ πατέρα καὶ τῆς μητέρας, τὴν ἔννοια τοῦ γονέα καὶ τοῦ τέκνου, τὴν ἔννοια τῆς γονιμότητας καὶ τῆς στειρότητας, τὴν ἔννοια τῆς τεκνογονίας, τὴ φύση καὶ τὴ λειτουργία τῆς σταθερότερης δομικῆς μονάδας τῆς κοινωνίας ποὺ εἶναι ἡ οἰκογένεια ἀλλὰ καὶ ὅλη τὴ λειτουργικότητα τῆς κοινωνίας δεδομένου πὼς οἱ συνέπειες ἑνὸς τέτοιου «γάμου» ἀφοροῦν ὅλο τὸ δημόσιο βίο.
Μπορεῖ κάποιος νὰ ἰσχυριστεῖ πὼς πρόκειται γιὰ συγκατοίκηση ἐνηλίκων ποὺ παίρνουν τὶς ἀποφάσεις τους καὶ συγκατοικοῦν μὲ ὁμόφυλο τρόπο χωρὶς τὴν εὐλογία τῆς ἐκκλησίας καὶ μακριὰ ἀπὸ τὰ «κατεστημένα». Ἴσως θὰ μπορούσαμε νὰ δεχτοῦμε μιὰ τέτοια θέση ἂν οἱ ἐμπλεκόμενοι ἦταν μόνο οἱ ἐνήλικες. Ἀλλὰ τὰ ὁμόφυλα ζεύγη θὰ ἔχουν «δικαίωμα» στὴν ἀπόκτηση καὶ ἀνατροφὴ παιδιῶν. Τὰ παιδιὰ θὰ μεγαλώσουν χωρὶς νὰ ἔχουν καὶ πατέρα καὶ μητέρα καὶ ἐπιπλέον αὐτοὶ ποὺ θὰ ὑπάρχουν στὴ θέση τοὺς δὲν θὰ ἔχουν ἐνδεχομένως βιολογικὴ συγγένεια μὲ ἐκείνους.
•    Πῶς ἀνατράπηκε ἡ παιδαγωγικὴ καὶ γονεϊκὴ ἐμπειρία αἰώνων ποὺ θέλουν τὰ παιδιὰ νὰ μεγαλώνουν καλύτερα μαζὶ καὶ μὲ τοὺς δύο βιολογικοὺς γονεῖς τους καὶ κάθε ἄλλη μορφὴ ἀνατροφῆς νὰ εἶναι μειονεκτικὴ γιὰ ἐκεῖνα;
•    Πῶς ἐνῶ ὣς τώρα ἡ ἀνατροφὴ τοῦ παιδιοῦ σὲ οἰκογένεια μονογονεϊκή, ἀπὸ διαζύγιο ἢ θάνατο, ἀπὸ θετοὺς γονεῖς ἢ «γονεῖς» ἀπὸ δεύτερο γάμο, θεωροῦνταν ἀδύναμη καὶ ἄξια στήριξης ἀπὸ τὴν πολιτεία, καὶ τώρα ἡ «ὁμόφυλη ἀνατροφὴ» ποὺ ἐπίσης στερεῖ τὸ παιδὶ ἀπὸ τοὺς ἀληθινοὺς τοῦ γονεῖς ἢ καὶ ἀπὸ ἕνα γονέα διεκδικεῖ τὴν ἰσότητα;
•    Πῶς προέκυψαν οἱ παιδαγωγικὲς «ὑποστηρικτικὲς μελέτες»; Ὄχι μόνο γιὰ τὴν ὁμόφυλη «γονεϊκότητα», ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ταχέως ἀναδυόμενη πολυγαμικὴ «οἰκογένεια». Πῶς δομήθηκαν τὰ ἐρωτηματολόγια; Ποιοὶ ἀπάντησαν γιὰ λογαριασμὸ τῶν παιδιῶν; Τὰ ἴδια ἢ οἱ «γονεῖς» τους; Σὲ ποιά ἡλικία ἀξιολογήθηκαν τὰ παιδιὰ καὶ ποιά στοιχεῖα τῆς προσωπικότητάς τους ἐκτιμήθηκαν; Ὑπῆρχαν συγκριτικὲς ὁμάδες ἄλλων παιδιῶν;
Ὑπάρχουν ἐπώνυμες καταγγελίες πὼς ἡ ἐπιστημονικὴ ἔρευνα γιὰ τὸ συγκεκριμένο θέμα ἐλέγχεται ἰδεολογικὰ ἀπὸ ὁμάδες παρέμβασης ποὺ λογοκρίνουν τὰ ἐρωτηματολόγια, τὴ δομὴ τῆς ἔρευνας καὶ τὶς σχετικὲς δημοσιεύσεις.(13,14)
•    Ἔχει ληφθεῖ ὑπόψιν πὼς τὰ μικρὰ παιδιὰ δὲν ἔχουν τὴν ὡριμότητα νὰ ἐκφράσουν τὰ συναισθήματα καὶ τὶς σκέψεις τους, ἐνῶ ἄλλοτε παρὰ τὸ ὅτι δυσκολεύονται, διστάζουν καὶ αἰσθάνονται τύψεις νὰ μιλήσουν ἐνάντια στοὺς ἀνθρώπους ποὺ τὰ μεγάλωσαν, θεωρῶντας κάτι τέτοιο ἀγνωμοσύνη;
Οἱ ὑποστηρικτὲς αὐτῆς τῆς «ἕνωσης» ἰσχυρίζονται πὼς ὅλο καὶ ὅλο ποὺ ἔχουν ἀνάγκη τὰ παιδιὰ εἶναι ἀγάπη καὶ ἀσφάλεια. Καὶ αὐτὰ μπορεῖ νὰ τὰ δώσει ὁ ὁμόφυλος γάμος. Ποιά εἶναι ὅμως τὰ χαρακτηριστικὰ τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀσφάλειας; Ἡ ἀγάπη δὲν εἶναι λόγια, ὑλικὲς προσφορές, συμμετοχὴ σὲ κοινωνικὲς δραστηριότητες. Εἶναι ζωντανὰ πρότυπα, εἶναι βιώματα, ἀρχές, ἐπικοινωνία, εἶναι ἐμπειρίες, ποὺ διαμορφώνουν διαφορετικὲς ταυτότητες παιδιῶν, καὶ αὐτὰ δὲν ὁμοιάζουν στὰ δύο εἴδη ἀνατροφῆς καὶ διαμορφώνουν τελείως διαφορετικὲς ταυτότητες ἀνθρώπων.

Μπορεῖ ἡ ὁμόφυλη ἕνωση νὰ εἶναι σὰν τὸν ἑτερόφυλο γάμο;
Ὄχι, πρόκειται γιὰ κάτι τελείως διαφορετικό. Στὴν ὁμόφυλη ἕνωση ἐλλείπει ἡ βιολογικὴ διαφορετικότητα καὶ συμπληρωματικότητα ποὺ ὁδηγοῦν στὴν σκόπιμη ἕνωση καὶ δημιουργία παιδιῶν καὶ οἰκογένειας μὲ φυσικὸ τρόπο. Στὴν ὁμόφυλη ἕνωση ἐλλείπει πάντα τὸ ἕνα εἶδος γενετικοῦ ὑλικοῦ. Ὁπότε γιὰ τὴν δημιουργία τέκνων χρησιμοποιεῖται πάντα δότης γενετικοῦ ὑλικοῦ του ἐλλείποντος φύλου καὶ ἡ ἐξωσωματικὴ γονιμοποίηση. Τὰ ὁμόφυλα ἀνδρικὰ ζεύγη, χρησιμοποιοῦν ὠάρια δότριας καὶ τὴ παρένθετη μητρότητα, τὰ ὁμόφυλα γυναικεῖα ζεύγη σπέρμα δότη, σὲ κάθε περίπτωση ἀτόμων γνωστῶν ἢ ἀγνώστων. Ὁ νέος πρόσφατος νόμος γιὰ τὴν ἐξωσωματικὴ γονιμοποίηση εἶναι ὅ,τι ἐξυπηρετικότερο γιὰ τὴν ὁμόφυλη «γονεϊκότητα»(15).
Συνεπῶς τὰ παιδιὰ τοῦ ὁμόφυλου ζεύγους θὰ εἶναι στερημένα ἀπὸ προεπιλογὴ ἀπὸ τὸν ἕνα τοὐλάχιστον βιολογικό τους γονέα. Καὶ θὰ ἔχουν λίγα ἢ καθόλου βιολογικὰ ἀδέλφια. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΗΣ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΟΡΦΑΝΕΥΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ....Στους ὁμόφυλους ἄνδρες στεροῦνται τρεὶς φορὲς ἀπὸ μητέρα, (ἀπὸ τὴ δότρια ὠαρίων, δηλ. τὴν βιολογικὴ μητέρα, ἀπὸ τὴ παρένθετη μητέρα ποὺ τὰ κυοφορεῖ, καὶ ἐκείνη ποὺ θὰ ἀπουσιάζει ἀπὸ τὸν ἀνδρικὸ γάμο), ἐνῶ στὶς ὁμόφυλες γυναῖκες τὰ παιδιὰ στεροῦνται δύο φορὲς ἀπὸ πατέρα, (ἀπὸ τὸ δότη τοῦ σπέρματος, δηλ. τὸν βιολογικὸ πατέρα καὶ ἀπὸ τὴν ἀπουσία πατέρα στὸν γυναικεῖο γάμο).

Ἔχει νόημα ἡ βιολογικὴ σχέση γονέων-παιδιῶν;
Ἡ βιολογικὴ σχέση εἶναι παράγοντας σύνδεσης τῶν παιδιῶν μὲ τοὺς γονεῖς, παπποῦδες καὶ τὰ ἀδέλφια τους. Μέσα ἀπὸ τὴ γενετήσια πράξη, τὴν ἐγκυμοσύνη, τὸ τοκετό, τὶς ὁμοιότητες τῶν χαρακτηριστικῶν ἐνισχύεται ὁ σύνδεσμος τῶν γονέων μεταξύ τους, ἀλλὰ κυρίως μὲ τὸ παιδί, ἡ ἑνότητα στὴν οἰκογένεια καὶ δημιουργεῖται ἡ ταυτότητα τοῦ παιδιοῦ. Τὰ παιδιὰ ἔχουν τὴν αἴσθηση τῆς διαχρονικότητας στὴ παρουσία τους, ἔχουν παρελθόν, παρὸν καὶ μέλλον. Αἰσθάνονται πὼς ἔχουν τὴ θέση τοὺς στὸ χῶρο καὶ τὸν χρόνο ἀνάμεσα στοὺς δικούς τους ἀνθρώπους.
Τὰ παιδιὰ ἀπὸ δότες γενετικοῦ ὑλικοῦ σύμφωνα μὲ μαρτυρίες τῶν ἰδίων,(16) ἀναζητοῦν, νοσταλγοῦν καὶ ὀνειρεύονται τὸ γονέα καὶ τὰ βιολογικὰ ἀδέλφια τους ποὺ ἐλλείπουν. Ποῦ νὰ εἶναι ὁ γονιός τους ἄραγε; Εἶναι κάπου παντρεμένος; Μήπως ἔχουν ἀδέλφια ξεχασμένα σὲ κάποιο καταψύκτη ἐξωσωματικῆς; Μήπως σὲ κάποιο ἄλλο σπίτι; Οἱ γονεῖς-δότες τα σκέπτονται ποτέ; Πρόσφεραν τὸ γενετικὸ ὑλικό τους γιὰ νὰ κερδίσουν χρήματα; Εἶναι προϊόντα ἀγοραπωλησίας; Ἔκαναν ἀλλοῦ οἰκογένειες; Αὐτὸς ὁ βασανιστικὸς ἀναπάντητος προβληματισμός, ἡ αἴσθηση τῆς μετέωρης ὕπαρξης, σύμφωνα μὲ μελέτη, ἀφορᾶ περίπου τὸ 60-70% τῶν παιδιῶν ἀπὸ δότες! Τὰ παιδιὰ καταφεύγουν γιὰ παρηγοριὰ σὲ φάρμακα, τὸ ἀλκοόλ, σὲ ἄσχημες παρέες καὶ τὴ παραβατικὴ συμπεριφορά. Τὰ ἔλαβαν ὑπόψιν αὐτὰ οἱ ὑποστηρικτὲς τῆς ὁμόφυλης γονεϊκότητας;


Δύο «μπαμπᾶδες» - Δύο «μαμάδες»
Στὸν ὁμόφυλο γάμο πέρα ἀπὸ τὴν ἔλλειψη βιολογικῆς σχέσης τῶν μελῶν τῆς οἰκογένειας ἐλλείπει ἐκ προοιμίου εἴτε ἡ ἀνδρική, εἴτε ἡ γυναικεία παρουσία. Εἶναι ὅμως ἀπαραίτητη ἡ παρουσία καὶ πατέρα καὶ μητέρας δηλ. καὶ τοῦ ἄντρα καὶ τῆς γυναίκας στὴ ζωὴ ἑνὸς παιδιοῦ; Μάλιστα, εἶναι, γιὰ τοὺς παρακάτω λόγους:
•    Γιατί ὁ πατέρας διαπαιδαγωγεῖ διαφορετικὰ ἀπὸ τὴ μητέρα.(17)
•    Ὁ πατέρας παρέχει τὴν αἴσθηση ἀσφάλειας καὶ δύναμης στὴν οἰκογένεια. Εἶναι αὐτὸς ποὺ συνήθως θέτει τὰ ὅρια καὶ τοὺς κανόνες. Λειτουργεῖ ὡς ἐκπαιδευτὴς σὲ θέματα ποὺ γνωρίζουν καλύτερα οἱ ἄνδρες, ὡς ἀνδρικὸ μοντέλο γιὰ νὰ ταυτιστεῖ μὲ αὐτὸν ὁ γιός του, ὡς μοντέλο συζύγου γιὰ τὸν γιὸ καὶ τὴν κόρη του.
•    Ἡ ἀπουσία τοῦ πατέρα γιὰ τὸ γιό του συνοδεύεται συχνὰ ἀπὸ ἐγκατάλειψη τοῦ σχολείου καὶ κακὲς σχολικὲς ἐπιδόσεις, ἐνῶ ἡ ἀπουσία πατέρα γιὰ τὴν κόρη συνοδεύεται ἀπὸ πρόωρες σεξουαλικὲς σχέσεις, ἐγκυμοσύνες καὶ ἀναζήτηση τῆς πατρικῆς ἀσφάλειας σὲ μεγαλύτερα ἢ ἀκατάλληλα ἀνδρικὰ ἄτομα.
•    Ἡ μητέρα λειτουργεῖ ὡς μοντέλο γυναίκας καὶ μητέρας γιὰ τὴ κόρη της ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸ γιό της. Βοηθᾶ τὴ κόρη της νὰ ἀντιληφθεῖ καὶ νὰ διαχειρισθεῖ τὰ ἰδιαίτερα θέματα τῆς γυναικείας φύσης (π.χ περίοδος, ἐγκυμοσύνες, καλαισθησία....),την ἐκπαιδεύει σὲ θέματα διαπροσωπικῶν καὶ οἰκογενειακῶν σχέσεων ἀπὸ τὴν ὀπτικὴ τῆς γυναίκας, ἐνῶ λειτουργεῖ ὡς δύναμη συγκατάβασης καὶ ἀνεκτικότητας. Ἡ ἔλλειψη μητέρας δημιουργεῖ αἴσθημα κενοῦ καὶ ἔλλειψης στοργῆς καὶ φροντίδας γιὰ τὸ παιδί.
•    Τὰ παιδιὰ ἔχουν ἀνάγκη καὶ ἀπὸ τὰ δύο μοντέλα διαπαιδαγώγησης συγχρόνως γιατί αὐτὰ εἶναι συμπληρωματικά. Ἐξάλλου αὐτὸ εἶναι καὶ θέμα ἰσότητας γιὰ τὸ παιδί. Τὰ παιδιὰ συγκρίνουν τοὺς ἑαυτούς τους μὲ ἄλλα παιδιὰ καὶ ἄλλες οἰκογένειες καὶ λαχταροῦν αὐτὸν ποὺ λείπει.

Ἐπιπλέον:
•    Ὁ γάμος τῶν τρὰνς ἢ ἴντερσεξ ἢ ὁμόφυλων ἀτόμων δίνει ἀσαφῆ καὶ ἀντιφατικὰ πρότυπα συζυγικοῦ ζεύγους καὶ συζυγικῆς σχέσης στὸ παιδί.
•    Δὲν λειτουργεῖ ὡς πρότυπο ἑτερόφυλου γάμου. Αὐτὸ ἴσως δὲν θεωρεῖται μειονέκτημα γιὰ τοὺς θιασῶτες τῆς «ἰσότητας στὸ γάμο», ὡστόσο δημιουργεῖ ἐνδεχομένως δυσκολίες στὸ παιδὶ ὅταν ἐπιδιώξει νὰ συνάψει τὸ ἴδιο τὸν δικό του ἑτερόφυλο γάμο. Ὁ ὁμόφυλος γάμος εἰσάγει στὸν ὁμο-ἢ τρὰνσ ἢ ἀσαφῆ καὶ ρευστὸ τρόπο σεξουαλικῆς ζωῆς.
•    Τὸ παιδὶ ἐνδεχομένως δὲν ἔχει πρότυπο τοῦ δικοῦ του φύλου μέσα στὴν οἰκογένεια. Αὐτὸ δημιουργεῖ δυσκολίες στὴ σωστὴ ἀνάπτυξη τῆς ταυτότητας φύλου του καὶ στὸ σεξουαλικό του προσανατολισμό. Εἶναι γνωστὸ τὸ σύνθημα τῆς ἴδιας τῆς ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας: «γυναῖκα ἢ ἄνδρας δὲν γεννιέσαι ἀλλὰ γίνεσαι»(18). Συνεπῶς ἀναγνωρίζεται καὶ ἡ μάθηση ὡς ὑποστηρικτικὸς παράγοντας στὴ βιολογία γιὰ τὴ δημιουργία τῆς ταυτότητας φύλου. Πῶς θὰ ὑποστηριχθοῦν οἱ βιολογικὲς ἱκανότητες καὶ οἱ προδιαγραφὲς ἑνὸς παιδιοῦ ἂν δὲν ὑπάρξει τὸ κατάλληλο πρότυπο φύλου καὶ ἡ ἐκπαίδευση;
•    Οἱ «γονεῖς» μπορεῖ νὰ ἔχουν προχωρήσει ἢ ὄχι σὲ ποικίλης ἔκτασης «μετάβαση» φύλου. Κοινωνική, φαρμακευτική, χειρουργική. Αὐτὸ συνεπάγεται μιὰ ποικιλότητα στὶς ταυτότητες φύλου, στὰ σωματικὰ χαρακτηριστικά, στοὺς σέξ. προσανατολισμούς. Τὸ παιδὶ θὰ ἔχει νὰ ἀντιμετωπίσει ἀπρόβλεπτε ἐκδοχὲς ἐμφάνισης καὶ συμπεριφορῶν. Δηλ. δὲν θὰ ἀνατρέφεται ἁπλὰ ἀπὸ δύο ἄτομα ἴδιου φύλου μὲ τὰ στερεοτυπικὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ φύλου τους ἀλλὰ μὲ ὅλη τὴν δυνατὴ ποικιλομορφία αὐτῆς τῆς «ἐπιλογῆς».
•    Τὸ παιδὶ μεγαλώνει ἐκτὸς χώρου Ὀρθόδοξης ἐκκλησίας. Οἱ ἐπιλογὲς ζωῆς τῆς ΛΟΑΤΚΙ+ ὁμάδας εἶναι ἔξω ἀπὸ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὴ Ὀρθόδοξη παράδοση. Παρὰ τὶς ἀντίθετες ἀπόψεις ποὺ σποραδικὰ ἀκούγονται εἶναι προεπιλογὴ τῆς ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, ἡ ἀνατροφὴ τῶν παιδιῶν ἔξω ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τῆς Ὀρθόδοξης ἐκκλησίας.
•    Ἡ ὁμόφυλη σύζευξη ἔχει αὐξημένα ποσοστὰ ἐνδοοικογενειακῆς βίας.(19)

Ποιούς ἀφορᾶ τὸ ζήτημα τῆς ὁμόφυλης ἕνωσης;
Κάποιοι ὑποστηρίζουν πὼς δὲν τοὺς ἀφορᾶ, ἐφόσον προσωπικὰ ἢ στὴν οἰκογένειά τους δὲν τίθεται θέμα ὁμόφυλου «γάμου».
Ἄλλοι σκέπτονται πὼς ἐφόσον ἡ Ὀρθόδοξη ἐκκλησία σαφῶς ἀντιτίθεται, ὁ ὁμόφυλος «γάμος» θὰ εἶναι πολιτικός, συνεπῶς ἡ Ἐκκλησία καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ δὲν δικαιοῦνται νὰ ἔχουν λόγο γιὰ τὸ θέμα.
Κάποιοι, κινούμενοι ἀπὸ συμπάθεια θέλουν νὰ νομιμοποιηθεῖ ἡ ὁμόφυλη σχέση θεωρῶντας πὼς ὅταν ἐπισημοποιηθεῖ θὰ τοὺς δώσει χαρά, τὴν ὁποία ὁ καθένας δικαιοῦται ἐφόσον δὲν ἐνοχλεῖ τὸν ἄλλο.
Κάποιοι πιστεύουν πὼς εἶναι αὐτονόητο ἀνθρώπινο δικαίωμα.
Ὡστόσο τὸ θέμα τῆς νομικῆς ἀναγνώρισης τῆς ὁμόφυλης σύζευξης ΔΕΝ μπορεῖ νὰ συζητεῖται ἁπλὰ στὰ πλαίσια τῆς συμπάθειας ἢ τῆς ἀνεκτικότητας ἢ τῆς θρησκευτικῆς πίστης.
Ἡ νομιμοποίηση τῆς ὁμόφυλης «ἕνωσης» καὶ ἡ ἀναγνώρισή της ὡς «γάμου» προσθέτει κῦρος σὲ αὐτή, παρέχει δικαιώματα, κατευθύνει συνειδήσεις, παραδειγματίζει, διαφημίζει, ὑποχρεώνει καὶ τὴν μετατρέπει ἀπὸ προσωπικὴ ὑπόθεση στείρας ἐρωτικῆς συγκατοίκησης σὲ ὑπόθεση καὶ εὐθύνη ὅλης τῆς κοινωνίας. Καθὼς μάλιστα γίνεται ὑπόθεση ὅλων, ὄχι μόνο τὰ παιδιὰ αὐτῶν τῶν «οἰκογενειῶν» ἀλλὰ τὸ σύνολο τῶν παιδιῶν, τῶν οἰκογενειῶν καὶ ὅλος ὁ κόσμος θὰ ἀντιμετωπίσουν τὶς συνέπειες, τὰ διλήμματα καὶ δυσκολίες.

Συνέπειες τῆς ἀναγνώρισης τοῦ «ὁμόφυλου γάμου»
Ἡ νομιμοποίηση, ὅπως ἀποδείχθηκε ἀπὸ ἀνάλογες νομιμοποιήσεις τοῦ ἐξωτερικοῦ, ἀποτελεῖ τὴ καλύτερη διαφήμιση. Πολλοὶ ποὺ εἶχαν ἐπιφυλάξεις γιὰ αὐτὴν θὰ σπεύσουν ἐκ τῶν ὑστέρων νὰ ὑποστηρίξουν τὸ «νόμιμο». Ἡ στατιστικὴ δείχνει πὼς ὁ μιμητισμὸς καὶ ἡ προβολὴ τῶν ΛΟΑΤΚΙ προτύπων ἐπηρεάζουν τοὺς νέους στὸ νὰ ἀνακηρυχθοῦν καὶ οἱ ἴδιοι ὡς ΛΟΑΤΚΙ καὶ νὰ ἀποδεχθοῦν ὡς αὐτονόητο τὸν ΛΟΑΤΚΙ γάμο. Στὶς ΗΠΑ, μεταξὺ τῶν Millennials (1981-96), τὸ 11.2% ἀναγνωρίζεται ὡς LGBTQ, ἐνῶ ὅταν οἱ ἐρευνητὲς ἐξετάσουν τὸ νεότερο γκροὺπ τῆς ὁμάδας, ἡλικίας 18-24 ἐτῶν (ποὺ κάποιοι ἀποκαλοῦν Gen Z), διαπιστώνουν πὼς τὸ 19,7% αὐτοαποκαλοῦνταν LGBTQ.(20,21,22) Οἱ παλαιότερες γενεὲς εἶχαν πολὺ χαμηλότερα ποσοστά. (γενιὰ 1965-1980, baby boomers/1946-1964 καὶ ἡ σιωπηλὴ γενεὰ/1945 καὶ νωρίτερα, ἔχουν ποσοστὰ ἀπὸ τὸ 3,3% καὶ κάτω.)
Μιὰ ἔρευνα τοῦ Ἰνστιτούτου Gallup, στὶς 22 Ὀκτωβρίου 2020,(23), ἔδειξε ὅτι τὸ 67% τῶν Ἀμερικανῶν ἐνηλίκων ὑποστηρίζει τὸν «γάμο» τοῦ ἴδιου φύλου, κάτι ποὺ ἀποτελεῖ ρεκόρ. Μόλις πρὶν ἀπὸ 24 χρόνια, τὸ 68% τῶν Ἀμερικανῶν ἀντιτάσσονταν στοὺς γάμους ὁμοφυλοφίλων. Ἡ προβολὴ ἔπαιξε τὸ ρόλο της....
Ἡ ὑλοποίηση τοῦ «ὁμόφυλου γάμου» γίνεται δοκιμασία τῆς συνείδησης γιὰ πολλοὺς ἐργαζομένους καὶ οἰκογένειες. Μὲ τὴ νομιμοποίησή του ἐξαναγκάζονται ἐπιχειρήσεις, δημόσιοι ὀργανισμοὶ καὶ οἱ ἐργαζόμενοι σὲ αὐτούς, νὰ ἀποδεχθοῦν καὶ νὰ ὑποστηρίξουν τὴ νέα πραγματικότητα. Ἄτομα θρησκευόμενα καὶ παραδοσιακά, συμμορφώνονται καὶ ἐξυπηρετοῦν, ἐνῶ προσωπικὰ παραβιάζεται ἡ συνείδησή τους, προκειμένου νὰ μὴ χαρακτηρισθοῦν ὁμοφοβικά, ἄτομα μίσους κτλπ.(23)
Οἱ ἐκπαιδευτικοὶ θὰ πρέπει νὰ τὸν διδάσκουν στὰ παιδιὰ ὡς μιὰ ἰσότιμη ἐπιλογὴ «οἰκογένειας», ἄσχετα μὲ τὸ ἐὰν συμφωνεῖ ἡ συνείδησή τους, ἀκόμη καὶ ὅταν οἱ μαθητὲς εἶναι Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ καὶ ὅσα διδάσκονται ἀντιτίθενται στὴ πίστη τους καὶ τὶς θέσεις τῆς οἰκογένειάς τους. Τὰ σχολεῖα θὰ συμμετέχουν σὲ «ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις» καὶ «ἡμέρες ἀφιερωμένες στὶς νέου τύπου οἰκογένειες». Ποιός θὰ φέρει ἀντίρρηση; Θὰ εἶναι ὁ νόμος τοῦ κράτους. Τὰ σχολεῖα τῆς Ἐκκλησίας θὰ πρέπει νὰ συμμορφωθοῦν μὲ τὴν ὕλη τοῦ Ὑπουργείου.
Οἱ ἐπιχειρήσεις γάμου, φωτογράφοι ζαχαροπλάστες, ἑστιατόρια καὶ καφετέριες θὰ πρέπει νὰ ἐξυπηρετήσουν ἀλλιῶς θὰ χαρακτηρισθοῦν ὁμοφοβικοί.(25) Οἱ νομικοί, ψυχολόγοι, γιατροί, θὰ πρέπει νὰ παράσχουν τὶς ὑπηρεσίες τους σὲ τέτοιους γάμους, νὰ ὑποστηρίξουν χωρὶς ἀντίρρηση τὴν ἀνάληψη παιδιῶν, τὶς διαδικασίες «μητρότητας», χωρὶς νὰ μποροῦν νὰ προτείνουν πὼς ἴσως δὲν εἶναι ὠφέλιμες οἱ ὁμόφυλες ἐπιλογές. Οἱ ὑπηρεσίες υἱοθεσίας θὰ πρέπει νὰ δίδουν παιδιὰ καὶ στὰ ὁμόφυλα ζεύγη, οἱ ἱερεῖς, τὰ κατηχητικά, οἱ κατασκηνώσεις, τὸ κήρυγμα θὰ λογοκρίνονται καὶ θὰ κακολογοῦνται ὅτι ὑποκινοῦν τὸ μῖσος ὅταν διδάσκουν τὴ θέση τῆς ἐκκλησίας μας.
Δὲν θεωροῦμε ἀπίθανη τὴν ἐμφάνιση νέων αἱρετικῶν θρησκευτικῶν ὁμάδων ποὺ θὰ πραγματοποιοῦν ὁμόφυλους «γάμους» ἢ καὶ αἱρετικῶν θέσεων μέσα στὴν ἴδια τὴν Ὀρθόδοξη ἐκκλησία στὰ πλαίσια μιᾶς κακῶς ἐννοούμενης ἀγάπης. (26)
Τί θὰ γίνει μὲ τὶς ἀντιρρήσεις τῶν γονέων στὴ σχολικὴ ἀγωγὴ τῶν παιδιῶν τους; Δὲν θὰ μποροῦν νὰ ἀντιδράσουν ἐφόσον αὐτὸ θὰ εἶναι κάτι νόμιμο, ἡ ἐπίσημη ὕλη τοῦ ὑπουργείου.
Ἡ περίπτωση νὰ χαρακτηρισθεῖ ἡ ὁμόφυλη σύζευξη κατάσταση ἀσύμφορη γιὰ τὰ ἄτομα, πνευματικὴ πτώση, προσβολὴ τοῦ Θεοῦ, αἰτία δυστυχίας καὶ αἰώνιας ἀπώλειας τῆς ψυχῆς, ΔΕΝ ὑπάρχει....Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ εἶναι ὅρος ἀδιανόητος.... Δὲν θὰ ἔχει λόγο ἡ Ἐκκλησία μὲ τὰ κηρύγματα μίσους της... Γιατί θὰ ἔπρεπε νὰ μετανοήσει κάποιος ἐξάλλου; «Πρόκειται γιὰ κάτι νόμιμο καὶ φυσικὸ μὲ τὸ ὁποῖο ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη τῆς παιδαγωγικῆς καὶ τῆς ψυχολογίας συμφωνοῦν». Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα γιὰ «μὴ φυσικὴ χρήση τοῦ σώματος, γιὰ προσβολὴ τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ, γιὰ διάλυση τῆς οἰκογένειας, γιὰ σκανδαλισμὸ καὶ κακοποίηση τῶν παιδικῶν ψυχῶν θὰ εἶναι λόγια του μεσαίωνα καὶ τῶν παπάδων....
Ἡ ὁμόφυλη γονεϊκότητα καθιερώνει τὴν ἐμπορευματοποίηση τῆς διαδικασίας ἀπόκτησης παιδιῶν μέσα ἀπὸ τὶς διαδικασίες τῆς ἀγοραπωλησίας γενετικοῦ ὑλικοῦ, τῆς ἐξωσωματικῆς καὶ τῆς παρένθετης μητρότητας. Ἡ παρένθετη μητρότητα παρὰ τὸ ἀλτρουιστικό της ἐπικάλυμμα, στὴ πράξη δὲν εἶναι ἄλλο ἀπὸ ἐμπορικὴ ἐκμετάλλευση τῆς μήτρας τῶν φτωχῶν γυναικῶν -παρένθετων μητέρων.
Στὸν ὁμόφυλο «γάμο» οἱ «γονεῖς» εἶναι οἱ πελάτες ποὺ πληρώνουν γιὰ νὰ ἔχουν ἐξυπηρέτηση. Αὐτοὶ μὲ τὰ χρήματά τους δημιουργοῦν παιδιὰ ὀρφανὰ ἀπὸ προεπιλογή, τὰ ὁποῖα χρησιμεύουν τελικὰ ὡς μέσα «ὁλοκλήρωσης καὶ δικαίωσης» τῆς σεξουαλικῆς ἐπιλογῆς τους.

Ἡ ἰδεολογικὴ φίμωση
Πόσο εὔκολο θὰ εἶναι μετὰ τὴν νομιμοποίηση τοῦ «ὁμόφυλου γάμου» νὰ ὑπάρξει ἀνεξαρτησία ἔκφρασης καὶ νὰ δηλωθεῖ δημόσια πὼς ἔχει ἀνατραπεῖ ἡ ἐπιστημονικὴ σκέψη καὶ ἡ παιδαγωγικὴ ἔρευνα στὸ θέμα τῆς ὁμόφυλης γονεϊκότητας; Ὅτι στὸ ὄνομα τῆς ἄκριτης ἀποδοχῆς ὁποιασδήποτε διαφορετικότητας φιμώθηκε ὁ ἐλεύθερος λόγος καὶ ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης; Πὼς καταπατήθηκαν τὰ δικαιώματα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας πρὸς τὰ βαπτισμένα παιδιά της, τὰ δικαιώματα τῶν παιδιῶν της νὰ μορφωθοῦν κατὰ Χριστὸν καὶ νὰ σώσουν τὴν ψυχή τους; Πὼς ἐμποδίζονται οἱ γονεῖς νὰ δώσουν τὴν κατεύθυνση ποὺ κρίνουν γιὰ τὸ γάμο καὶ τὴ σεξουαλικότητα στὰ παιδιά τους;

Κοινωνικὸς ἀντίκτυπος
Γιὰ τὴν κοινωνία ἡ συνολικὴ διαδικασία ἐπιφυλάσσει νέα βάρη, ἀσφαλιστικά, οἰκονομικά, ὑγειονομικά, νομικά, ἀποζημιώσεις, κλπ. Νέοι κανονισμοὶ ἐπιφυλάσσονται γιὰ τοὺς ἐπαγγελματικοὺς κλάδους τοῦ Δημοσίου.(24) Πῶς θὰ ὁριοθετηθεῖ ἄραγε ἡ ἐπιβολὴ τῶν νέων ἀντιλήψεων; Σὲ ποιό βαθμὸ ἔχει δικαίωμα τὸ κράτος νὰ ἐπιβάλλει μονομερῶς τὶς ἀπόψεις του στὴ κοινωνία;
Καὶ τελικὰ ποῦ θὰ μποῦν τὰ ὅρια τῆς σεξουαλικῆς δικαίωσης; Θὰ μποροῦσε τὸ κράτος ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ὁμόφυλο γάμο δύο ἀτόμων νὰ προτείνει τὴν καθιέρωση ὡς ἀνθρώπινου δικαιώματος τῆς πολυγαμίας, τῆς παιδεραστίας, τῆς αἱμομιξίας, τῆς κτηνοβασίας, τῆς βρεφοκτονίας; Μήπως θὰ ἀποκτήσουν δικαίωμα ὅλες αὐτὲς οἱ σεξουαλικὲς ἐπιλογὲς νὰ ἀναγνωριστοῦν ὡς ἐπίσημες σχέσεις καὶ νὰ ἀπολαύουν τὰ ἴσα δικαιώματα; Ἡ πολυγαμία ἀποτελεῖ ἤδη διεκδίκηση γιὰ τὸ μέλλον.(28)
Δὲν πιστεύουμε πὼς ὁ ὁμόφυλος "γάμος" θὰ λύσει κάποιο ἀπὸ τὰ ὑπάρχοντα προβλήματα, κοινωνικό, παιδαγωγικὸ ἢ οἰκογενειακό. Θὰ ἀποτελέσει μόνον τὴ δικαίωση ἐκ μέρους τῆς πολιτείας μὴ γόνιμων καὶ μὴ κανονικῶν σεξουαλικῶν ἐπιλογῶν, ποὺ ὅμως θὰ συνοδεύεται ἀπὸ τὴν καταπάτηση σειρᾶς ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων ἄλλων ὁμάδων.
Ἂς θυμηθοῦμε παλαιότερα δυνατὰ χτυπήματα στὸ γάμο καὶ στὴν οἰκογένεια:
•    Ἡ θέσπιση τοῦ πολιτικοῦ γάμου, νόμος 1250/82 (ΦΕΚ Ἂ 46/ 07.04.1982
•    Τὸ συναινετικὸ διαζύγιο, διαζύγιο ἁπλὰ μετὰ ἀπὸ κοινὸ αἴτημα, Νόμος 1329/1983 - ΦΕΚ 25/Α/18-2-1983.(29)
•    Ἡ νομιμοποίηση τῆς ἄμβλωσης, Τὸ 1986, μὲ τὸ ν. 1609 1986.
•    Ἡ θέσπιση ἀπὸ τὸ 2008 τοῦ σύμφωνου συμβίωσης, (ΝΟΜΟΣ 3719/2008 – ΦΕΚ 241/Α'/26.11.2008),
•    Ἡ εἰσαγωγὴ τῆς "θεματικῆς ἑβδομάδας" στὴν ἐκπαίδευση ἀπὸ τὸ 2016-17(30), ὅπου ἐπίσημα διδάσκεται πὼς τὸ βιολογικὸ φῦλο μπορεῖ νὰ διαφοροποιεῖται ἀπὸ τὸ κοινωνικό, καὶ ἀπαξιώνεται ἡ γυναικεία φύση καὶ ἡ μητρότητα ὡς ἔμφυλο στερεότυπο ποὺ παγιδεύει τὴν γυναῖκα καὶ τέλος
•    Ἡ εἰσαγωγὴ στὰ σχολεῖα τῶν ἐργαστήριων σεξουαλικῶν δεξιοτήτων(31), ποὺ κατευθύνουν τὰ παιδιὰ στὴν ἄκαιρη χρήση τοῦ ἀναπαραγωγικοῦ τους συστήματος, πρὸς ἱκανοποίηση τῶν σεξουαλικῶν τους «δικαιωμάτων» ἐκτὸς γάμου καὶ τὴν οἰκογένειας.
Οἱ μέχρι τώρα συνέπειες; Ἡ Ἑλλάδα μας, ὁ κόσμος μας, οἱ οἰκογένειές μας ἀργοπεθαίνουν...(32) Μὲ τὸν ὁμόφυλο «γάμο» ἡ οἰκογένεια θὰ δεχθεῖ ἄλλο ἕνα τελειωτικὸ καταστροφικὸ χτύπημα.

Ἀναρρωτιόμαστε:
•    Γιατί τὰ ἀμφισβητούμενα σεξουαλικὰ δικαιώματα εἶναι ἀξιολογότερα ἀπὸ τὰ ὑπόλοιπα δικαιώματα ποὺ προσβάλλονται;
•    Γιατί οἱ ἀντιρρήσεις μας ἀπέναντι στὸν ὁμόφυλο γάμο θεωροῦνται ἄδικες, αὐθαίρετες καὶ λόγος μίσους;
•    Γιατί μὲ τὶς ἀποφάσεις της ἡ πολιτεία ὑποβαθμίζει σταθερὰ τὴ παραδοσιακὴ οἰκογένεια ποὺ καταφανῶς ἀδικεῖται καὶ ἡ χώρα ὁδηγεῖται σὲ μαρασμό;

Συνοψίζοντας:
Στὴ παραδοσιακὴ οἰκογένεια θυσιάζονται οἱ ἐνήλικες γιὰ χάρη τῶν παιδιῶν. Στὴν ὁμόφυλη σύζευξη θυσιάζονται τὰ παιδιὰ καὶ ἐπιβαρύνεται ἡ κοινωνία γιὰ νὰ δικαιωθεῖ μιὰ στεῖρα ἕνωση καὶ τὰ θεωρούμενα σεξουαλικά της «δικαιώματα». Ἡ γνήσια ἀγάπη θυσιάζει τὸ δικό της θέλημα γιὰ χάρη τοῦ ἀγαπημένου. Αὐτὴ ἐδῶ ἡ «ἀγάπη» ζητᾶ ἀπὸ τοὺς πιό ἀδύναμους, δηλ. ἀπὸ τὰ παιδιὰ ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ὅλη τὴν κοινωνία νὰ κάνουν θυσίες γιὰ νὰ ἱκανοποιηθεῖ ἐκείνη.
Δὲν συμφωνοῦμε μὲ τὴ νομοθετικὴ κατοχύρωση τῆς συμβίωσης τῶν ὁμόφυλων ἀτόμων ὡς ἰσότιμου «γάμου καὶ οἰκογένειας» θεωρῶντας ὅτι κακοποιεῖ καὶ προσβάλλει τὴν ἀνθρώπινη φύση, ἀδικεῖ τὰ παιδιὰ ποὺ θὰ ἀναλάβει, ἀλλοιώνει τὸ χαρακτῆρα τῆς οἰκογένειας, ἀπομακρύνει τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὶς πνευματικὲς καὶ βιολογικές του ρίζες, ἐπιτίθεται στὴν θρησκευτικὴ καὶ ἐπιστημονικὴ συνείδηση, παραβιάζει τὴν ἐλευθερία τοῦ λόγου καὶ τῆς συνείδησης, ἐνῶ δημιουργεῖ τεράστια κοινωνικὰ βάρη καὶ ἀδικίες.
       
Παραπομπές:
1.    https://primeminister.gr/wp-content/uploads/2021/06/ethniki statigiki gia thn isothta ton loatki.pdf
2.    https://newsit.gr/ellada/zitima-xronou-oi-gamoi-omofylon-zeygarion-kai-stin-ellada/3523590/
3.    https://tandfonline.com/doi/full/10.1080/19317611.2017.1353865
4.    https://tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2013.764380
5.    https://elawyer.blogspot.com/2020/09/blog-post 15.html
6.    https://athenspride.eu/
7.    https://alopsis.gr/ιατρικά-δεδομένα-για-την-ομοφυλοφιλί/
8.    https://newsweek.com/nearly-40-percent-us-gen-zs-30-percent-christians-identify-lgbtq-poll-shows-1641085
9.    https://elawyer.blogspot.com/2020/09/blog-post 15.html
10.    https://kathimerini.gr/society/961410/paremvasi-55-akadimaikon-gia-tin-anadochi-kai-yiothesia-apo-omofyla-zeygaria/
11.    https://sciencedirect.com/topics/psychology/same-sex-parent
12.    https://moh.gov.gr/articles/ministry/grafeio-typoy/press-releases/10637-katatithetai-sth-boylh-to-nomosxedio-metarrythmiseis-sthn-iatrikws-ypobohthoymenh-anaparagwgh
13.    https://lifesitenews.com/news/researcher-takes-case-to-european-court-after-uk-university-cancels-phd-on-transgender-regret/
14.    https://thefederalist.com/2021/02/15/leftist-activists-try-to-ban-researchers-from-studying-transgender-people
15.    https://kathimerini.gr/society/561948562/sti-voyli-to-nomoschedio-gia-tin-iatrikos-ypovoithoymeni-anaparagogi-oi-vasikoi-axones/
16.    https://wearedonorconceived.com/uncategorized/my-daddys-name-is-donor/
17.    https://mumdadandkids.gr/vioithiki-iatriki/goneikotita-omofylofilikoy-typou-mia-epistimoniki-analysi
18.    https://athenspride.eu/athens-pride-2016-gyneka-de-genniese-ginese-andras-de-genniese-ginese/
19.    https://mumdadandkids.gr/vioithiki-iatriki/i-endooikogeneiaki-via-stis-lgbt-sxeseis-einai-8-fores-ypsiloteri-apo-afti-ton-eterofylofilon-atomon-symfona-me-ekthesi-tou-u-s-department-of-justice-doj
20.    https://news.gallup.com/poll/470708/lgbt-identification-steady.aspx
21.    https://news.gallup.com/poll/470708/lgbt-identification-steady.aspx
22.    https://news.gallup.com/poll/470708/lgbt-identification-steady.aspx
23.    https://cnsnews.com/article/national/michael-w-chapman/gallup-support-gay-marriage-record-high-6
24.    https://mumdadandkids.gr/vioithiki-iatriki/omofylofilikos-gamos-i-periptosi-tis-masaxousetis
25.    https://dailysignal.com/2022/06/10/graphic-designer-asks-supreme-court-to-allow-her-to-say-no-to-same-sex-weddings
26.    https://ekklisiaonline.gr/nea/neas-ionias-gavriil-sevome-ti-schesi-metaxy-omofylofilon/
27.    https://lifo.gr/now/politics/erhetai-programma-epimorfosis-ton-dimosion-ypallilon-se-themata-loatki
28.    https://athenspride.eu/diekdikiseis/
29.    https://e-nomothesia.gr/kat-dikasteria-dikaiosune/n-1329-1983.html
30.    https://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-2018-2019?start=20
31.    https://esos.gr/arthra/68298/fek-efarmogi-tis-pilotikis-drasis-ergastiria-dexiotiton-stin-protovathmia-kai
32.    https://mumdadandkids.gr/ethnika-themata/dimografiko-ora-miden-i-ellada-argopethainei