Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018

Ἰ.Κ.Ἀγγελοπούλου, Ἡ Ἐνσάρκωσις τοῦ Θεοῦ καί ἡ θέωσις τοῦ ἀνθρώπου


Ἰωάννου Κ. Ἀγγελοπούλου
Η Ενσαρκωσις τοΥ ΘεοΥ
καΙ Η θεωσις τοΥ Ανθρωπου
Ὀρθόδοξος Τύπος 21.12.2018
  

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018

Ἡ Ὁμοιοπαθητική ἀσυμβίβαστη μέ τήν ὀρθόδοξη πίστη


Η OMOΙOΠΑΘΗΤΙKΗ ΑΣYMΒΙΒΑΣΤΗ ME ΤΗΝ OPΘOΔOΞΗ ΠΙΣΤΗ
© 1998 ΠPΩΤOΒOYΛΙΑ ΓOΝEΩΝ ΒOPEΙOY EΛΛΑΔOΣ
Γιὰ τὴν προστασία τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Πολιτισμοῦ, τῆς Οἰκογενείας καὶ τοῦ Ἀτόμου
Πολυτεχνείου 29, Τ.Θ. 6, 631 00 ΠOΛYΓYPOΣ
Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση, ὑπὸ τὴν προϋπόθεση ὅτι θὰ ἀναφέρεται ρητῶς ἡ πηγὴ προελεύσεως.

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Ἰ.Κ.Ἀγγελοπούλου, Σύγχρονοι ἅγιοι στό διαδίκτυο


Ἰωάννου Κ. Ἀγγελοπούλου
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΑΓΙΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ἀκτῖνες (2018) 158-160

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018

Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας Ἀναστασίου, Θρησκευτικός πλουραλισμός καί εἰρηνική συνύπαρξη


ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΙΡΑΝΩΝ, ΔΥΡΡΑΧΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
«Θρησκευτικὸς πλουραλισμὸς καὶ εἰρηνικὴ συνύπαρξη»
Καθημερινὴ 4.11.2018

Ἡ ἐνσυνείδητη ἀποδοχὴ τοῦ θρησκευτικοῦ πλουραλισμοῦ καὶ ἡ εἰρηνικὴ συνύπαρξη τῶν διαφόρων κοινοτήτων μποροῦν νὰ προέλθουν ἀπὸ δύο ἀντίθετες ἀφετηρίες. Ἀπὸ τὴν ἀδιαφορία γιὰ τὴ θρησκευτικὴ πίστη, ἢ ἀπὸ τὴ συνειδητὴ βίωση τῆς οὐσίας τῆς θρησκείας. Ἀντιστρόφως, ἡ θρησκευτικὴ μισαλλοδοξία ἀνάμεσα σὲ συνυπάρχουσες θρησκευτικὲς κοινότητες καὶ πολιτιστικὲς παραδόσεις εἶναι δυνατὸν νὰ ἀναπτυχθεῖ: Πρῶτον, ἀπὸ σπέρματα θρησκευτικοῦ τύπου, π.χ. ἀπὸ ἕναν ἀκραῖο φανατισμό. Δεύτερον, ἀπὸ μὴ θρησκευτικὲς ρίζες π.χ. παράγοντες πολιτικούς, ἐθνικιστικούς, ποὺ χρησιμοποιοῦν τὴ θρησκεία γιὰ ἄλλες ἐπιδιώξεις. Ὅλες αὐτὲς οἱ ρίζες ἐξακολουθοῦν νὰ εἶναι ἀνθεκτικὲς σὲ πολλὲς περιοχὲς τῆς ὑφηλίου.
Ὁ ἀνθρώπινος ἐντούτοις πόθος γιὰ παγκόσμια εἰρήνη παραμένει ἐναγώνιος. Ἀξίζει, λοιπόν, νὰ μελετοῦμε προσεκτικά το πολυσύνθετο αὐτὸ πρόβλημα γιὰ τὴν ὀρθὴ ἀντιμετώπισή του. Στὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ θὰ περιοριστῶ νὰ διατυπώσω ὁρισμένες μόνο ἐπισημάνσεις σχετικὰ μὲ τὸ κρίσιμο αὐτὸ θέμα.