Ἡρακλῆς Ρεράκης, Καθηγητὴς ΑΠΘ,
Πρόεδρος τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως Θεολόγων
Ἀντιεκκλησιαστικὸς ὁ τρόπος διδασκαλίας τῶν θρησκευτικῶν
Ἡρακλῆς Ρεράκης, Καθηγητὴς ΑΠΘ,
Πρόεδρος τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως Θεολόγων
Ἀντιεκκλησιαστικὸς ὁ τρόπος διδασκαλίας τῶν θρησκευτικῶν
Δρος Ἰωάννη Μπέκου Εἰδικοῦ Ἐπιστήμονα στό Πανεπιστήμιο Κύπρου
ΑΠΟΣΠΑΣΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Παῦλος Φλωρένσκυ. Ὁ ἱερέας, ὁ ἐπιστήμονας, ὁ μάρτυρας (1882-1937)
(Ναύπλιο: Ἐπιστροφή, 2019), σσ. 64-67
ΔΙΔΑΧΕΣ ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
ΝΗΣΤΕΙΑ αἰτιολογία της: «Ξέροντας ὅτι ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶναι ἄγγελος ἀλλὰ μιὰ ἑνότητα σώμα|τος καὶ ψυχῆς, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἐπιμένει στὴν πνευματικὴ ἀξία τῆς σωματικῆς νηστείας. Δὲν νηστεύουμε γιατὶ κάτι εἶναι ἀκάθαρτο στὴν πράξη τοῦ φαγητοῦ καὶ τοῦ ποτοῦ. Ἀντίθετα, ἡ τροφὴ καὶ τὸ ποτὸ εἶναι δῶρα τοῦ Θεοῦ, στὰ ὁποῖα πρέπει νὰ μετέχουμε μὲ ἀπόλαυση κι εὐγνωμοσύνη. Νηστεύουμε ὄχι γιατὶ περιφρονοῦμε τὰ θεϊκὰ δῶρα τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ γιὰ ν’ ἀποκτήσουμε ἐπίγνωση τοῦ ὅτι εἶναι πράγματι δῶρα, ὥστε νὰ ἐξαγνίσουμε τὸ «τρώγειν» καὶ τὸ «πίνειν» καὶ νὰ τὰ καταστήσουμε ὄχι πιὰ μιὰ ὑποχώρηση στὴ λαιμαργία μας, ἀλλὰ ἕνα μυστήριο κι ἕνα μέσο ἐπικοινωνίας μὲ τὸ Δοτῆρα»[1].