Ἰωάννης Πετρόπουλος, Καθηγητὴς Ἀρχαίας
Ἑλληνικῆς Φιλολογίας, ΔΠΘ, Δ/ντὴς Κέντρου Ἑλληνικῶν Σπουδῶν Ἑλλάδος (CHS GR), Παν/μιο
Harvard
«Κατάλληλο γιὰ ἀνηλίκους. Δὲν μποροῦμε
σήμερα νὰ ἀγνοοῦμε τὸν καθοριστικὸ ρόλο τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας στὸν πρώιμο
Χριστιανισμό».
https://www.huffingtonpost.gr/entry/katallelo-yia-anelikoes_gr_5c56be0ae4b09293b204e4c4?utm_hp_ref=gr-homepage
Ἀναλογισθεῖτε μιὰ σκηνὴ ἡ ὁποία
χρονολογεῖται γύρω στὸ 375 μ.Χ.Ὁ Μέγας Βασίλειος, ἕνας ἀπὸ τοὺς Τρεῖς Ἱεράρχες
ποὺ γιορτάσαμε πρὸ ἡμερῶν, ἐξηγεῖ στοὺς πολυάριθμους ἔφηβους ἀνιψιοὺς καὶ τὶς ἀνιψιές
του τὶς βασικὲς στρατηγικὲς στὴν ἑρμηνεία τῶν εἰδωλολατρῶν ποιητῶν καὶ
πεζογράφων. Τὸ ἐκτενὲς αὐτὸ μάθημα ἐμπεριέχεται στὸ ἔργο του Πρὸς τοὺς Νέους ὅπως ἂν ἐξ ἑλληνικῶν ὠφελοῖντο
λόγων. Κατὰ τὴ διάρκεια τῆς δυτικῆς Ἀναγέννησης, ἡ ὁμιλία αὐτὴ ἔγινε κλασικὸ
ἔργο ὡς πρὸς τὴ θέση τῶν κλασικῶν συγγραφέων στὴν ἐκπαίδευση. Ἦταν καὶ
bestseller ἀνάμεσα στοὺς Ἰησουίτες στὸ τέλος τοῦ 16ου αἰώνα.